Printer problem: Ubuntu, cups, LAN, HP Las~
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 27-12-09 23:09

Ubuntu 9.10
cups
HP Color Laser 2800 forbundet via LAN
Open Office 3.1.1

Jeg kan ikke printe fra OO.

Første gang jeg prøvede idag gik det fint/normalt men derefter var det
som om OO holdt op med at snakke med cups.

Det går fint at printe over Ubuntus gedit og jeg kan printe alle de
testsider jeg lyster både fra Ubuntus Printer configuration og fra
printerens panel.

Efter nogle normale print forsøg får jeg en "Error while printing" men
"Document Print Status (my jobs)" siger bare Completed uanset om det er
fra gedit eller Open Office.

Reboot af hele sysemet gør ingen forskel.

Ubuntus Printing troubleshooter har en del at sige om sagen (herunder)
men det siger mig overhovedet ikke noget.

Gode råd modtages med ønsker om god Bagjul og Godt Nytår!
Bjarne

Page 1 (Scheduler not running?):
{'cups_connection_failure': False}
Page 2 (Is local server publishing?):
{'local_server_exporting_printers': False}
Page 3 (Choose printer):
{'cups_dests_available': [], 'cups_queue_listed': False}
Page 4 (Local or remote?):
{'printer_is_remote': True}
Page 5 (Remote address):
{'remote_server_ip_address': '192.168.2.104',
'remote_server_name': 'NPI118853'}
Page 6 (Check network server sanity):
{'remote_server_connect_ipp': False,
'remote_server_name_resolves': ['192.168.2.104',
'192.168.2.104',
'192.168.2.104'],
'remote_server_smb_shares': (13, 'Permission denied'),
'remote_server_try_connect': 'NPI118853'}
Page 7 (Locale issues):
{'printer_page_size': None,
'system_locale_lang': None,
'user_locale_ctype': 'en_DK',