MS Windows
briani 27239
Win7 grafikken hakker
Fra : IKJ

Dato : 27-12-09 16:33

Har kørt med Windows 7 i en periode men må konstatere at mit ellers
velfungerende grafikkort i XP, hakker i W7

Pcèn er fra medio 2007 med følgende specifikationer:

Basic Home PC, Sempron 3000+, 80 Gb
Winfast 1,6 gigahertz

Motherboard K8M890M2Ma
Supports: AMD AM2 Athlon 64x2 Dual Core, Athlon 64FX
Athlon64 and Sempron processors

Grafik: VIA Chrome HC IGP (display adapter)

Multimedia: Realtech AC97 Audio for VIA (R) Audi Controller

RAM: 2,0+512 ialt 2512 DDR2 RAM

Mit spørgsmål er: kan det nytte noget at sætte et nyt(bedre) grafikkort i
denne 2½ år gamle PC

hilsen IKJ

Fra : KentBM

Dato : 27-12-09 16:42

IKJ skrev:
> Har kørt med Windows 7 i en periode men må konstatere at mit ellers
> velfungerende grafikkort i XP, hakker i W7
Det tyder på dårlig/forkert driver til kortet, men det har du vel tjekket?

Hvis ellers dit brug af Pc er den samme som da du havde XP installeret?

--

Kent

Fra : Menabra

Dato : 27-12-09 18:10

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> RAM: 2,0+512 ialt 2512 DDR2 RAM
>

> Mit spørgsmål er: kan det nytte noget at sætte et nyt(bedre) grafikkort i

Hej

Har du prøvet at køre : " Windows 7 Upgrade Advisor" inden du lagde
Windows 7 ind ?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=da
Windows 7 stiller højere krav end XP til grafikkortet.
Mener iøvrigt at grafikkortet testes under installeringen af Windows 7.
Hvordan gik det ?

mvh
Menabra

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-12-09 23:09

Du har et PCI-e16 slot så du kan bare købe et af de billigere ATI
(AMD) eller Nvidia grafik kort og hvis du føler at de 80GB HD er lidt
snærende så invester en 3-400kr på en 300-500GB HD.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-12-09 13:25

IKJ skrev, Den 27-12-2009 16:32:
> Mit spørgsmål er: kan det nytte noget at sætte et nyt(bedre) grafikkort
> i denne 2½ år gamle PC

Ja, det kan nok nytte. Men først synes jeg du skal vælge et tema, hvor
vinduerne ikke har gennemsigtige rammer, fx Windows 7 basis eller
Windows klassisk. Hvis det stadig ikke er godt nok, kan du købe et
billigt, forholdsvist moderne grafikkort, som kan udføre det meste
dekodning af h.264 video i hardwaren. Det kunne fx være baseret på ATI
HD 3450 grafikchippen.

Fra : IKJ

Dato : 29-12-09 10:21

> Mit spørgsmål er: kan det nytte noget at sætte et nyt(bedre) grafikkort i
> denne 2½ år gamle PC

Mange tak for svarene om grafikkortet

Under installationen af Win7 mener jeg ikke der var nogen meddelser om
grafikkortet
Nu, hvis jeg opdaterer driveren, kommer meddelsen at den rigtige driver er
installeret
Driveren er den som blev leveret sammen med kortet/PCèn

Jeg ser tiden an, måske er det kortet

endnu en gang, tak for svarene hilsen IKJ

Fra : emjeppesen

Dato : 29-12-09 10:37

IKJ skrev:

>Driveren er den som blev leveret sammen med kortet/PCèn

Ingen garanti for at det er den nyeste driver.

Eksempelvis Medion har da haft 2 opdateringer til min maskine i de
knap 2 måneder, jeg har haft den.

Hilsen emj