MS Windows
briani 27239
Harddisk er ved at stå af - opstart af Win~
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-09 13:02

Hej.

På en bærbar pc med XP er harddisken muligvis ved at stå - larmer og hyler
ved opstart.

Jeg vil nu prøve at redde data - og er i tvivl om hvad der er klogest:

At starte op normalt

eller

at starte op i fejlsikret tilstand?

Er det ALTID F10 for at starte i fejlsikret tilstand?

(Det er en vens pc som er ved at brænde sammen - derfor spørgsmålet om
hvilken tast til fejlsikret tilstand, da jeg ikke har gjort det på hans før)

mvh

Jesper

Fra : Ole C

Dato : 27-12-09 13:15

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> hyler ved opstart.
>
> Jeg vil nu prøve at redde data - og er i tvivl om hvad der er klogest:

Det gør næppe nogen forskel for harddisken.

> Er det ALTID F10 for at starte i fejlsikret tilstand?

Normalt er det nu F8-tasten.....men tidspunktet kan være svært at ramme, så
for en harddisk der er lige ved at stå af, kan det være noget af et lotteri
at skulle prøve en hel del gange.
En anden løsning er at afmontere harddisken og flytte den over i en anden
computer eller til en ekstern harddisk-box og redde data ad den vej.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-12-09 13:30

Se inline.

On Sun, 27 Dec 2009 13:02:19 +0100, "Jesper" <christop at
post1.dknet.dk> wrote:

>At starte op normalt

Hvis det er muligt så start normalt og tag backup.

>Er det ALTID F10 for at starte i fejlsikret tilstand?

Nej, det er altid F8. Du tænker formentlig på den menu nogle bærbare
har til geninstallere OS.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-09 07:08

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Det er en vens pc som er ved at brænde sammen - derfor spørgsmålet om
> hvilken tast til fejlsikret tilstand, da jeg ikke har gjort det på hans

Jeg takker for hjælpen.

mvh

Jesper