Ustabile usb porte
Fra : Steen Andreasen

Dato : 27-12-09 07:19

På min stationære dell pc (2-3 år gl) har jeg otte usb porte. To porte
der er fast tilsluttet mus og printer fungerer fint.

De øvrige usb porte benyttes til lejlighedvist at tilslutte ekstern
harddisk og memorysticks. Meget ofte, men ikke altid, kan computeren
ikke se enhederne når disse tilsluttes. Hvad kan dette skyldes?

Mvh Steen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 15:45

"Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> skrev i en meddelelse
>De øvrige usb porte benyttes til lejlighedvist at tilslutte ekstern
> harddisk og memorysticks. Meget ofte, men ikke altid, kan computeren
> ikke se enhederne når disse tilsluttes. Hvad kan dette skyldes?

Et par gæt:

En mulighed kunne være at nogle porte er USB 1.1 og andre USB 2.0 - og
det du tilslutter kræver USB 2.0 ?

En anden mulighed - ihvertfald med harddisken - er at der ikke er strøm
nok i en USB-port, så den skal tilsluttes to porte ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Steen Andreasen

Dato : 27-12-09 09:07

On 27 Dec., 15:45, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> Et par g t:
>
> En mulighed kunne v re at nogle porte er USB 1.1 og andre USB 2.0 - og
> det du tilslutter kr ver USB 2.0 ?
>
> En anden mulighed - ihvertfald med harddisken - er at der ikke er str m
> nok i en USB-port, s den skal tilsluttes to porte  ?
>
> Jan
>
> --
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web:www.jve.dk- email kan sendes via hjemmesiden
> - men indl g p Usenet b r normalt besvares i gruppen

Hvordan ser jeg om portene er USB 1.1 eller USB 2.0

Mvh Steen

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-09 01:06

Steen Andreasen skrev:

> Hvordan ser jeg om portene er USB 1.1 eller USB 2.0

Det fortæller Windows i en gul label nede ved siden af
uret når du tilslutter en usb-enhed:

"Denne enhed kan arbejde hurtigere..."

Får du den meddelelse når du tilslutter udstyr til de
"forkerte" porte?

En anden mulighed er at fjerne alle usb-porte inde i
enhedshåndtering, genstarte maskinen og håbe det
bedste[1]

Dine porte bliver genskabt i opstarten, den siger: Der
er fundet ny hardware, og dine usb-porte bliver genskabt.

[1] Der er ingen der ved om det er en hardware- eller
softwarefejl.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk