ekstra hjertslag ?
Fra : Lars Landmand

Dato : 26-12-09 17:27

Hej,

Jeg er en mand på 54 ikke overvægtig. Blodsukker , kolesterol, blodtryk osv
fint men alligevel har jeg det sådan at min hjerte engang imellem ligesom
tager nogle ekstra slag, hvor efter det igen går ind i sin normale rytme.
Det kan komme flere gang om dagen men også nogen gange uger imellem.

Har spurgt nogle kollegaer om de kender til det samme men har endnu ikke
truffet een der kender til det.

Nogen ide til hvad det kan være ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 19:59

Lars Landmand wrote:
> [...]
> også nogen gange uger imellem.
> Har spurgt nogle kollegaer om de kender til det samme men har endnu

Egen diagnose eller lægens?

Hvad siger han om det?

--
- Frank

Fra : S. Kann

Dato : 26-12-09 23:31

On 26 Dec., 17:27, "Lars Landmand" <pyrami...@cairo.com> wrote:
> [...]
> Det kan komme flere gang om dagen men også nogen gange uger imellem.
>
> Har spurgt nogle kollegaer om de kender til det samme men har endnu ikke

Du skal ha' din læge til at lave (eller henvise dig til) en såkaldt
EKG-undersøgelse. (EKG = ElektroKardioGrafi). Den består i,
at du får sat et antal elektroder på kroppen og derefter kan hjertets
elektriske funktioner måles. Det er sandsynligvis noget helt
uskyldigt. med det skal undersøges!
På hjerteforeningens hjemmeside:
http://www.hjerteforeningen.dk/
kan du få flere oplysninger.
Stefan K

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 14:02

"Lars Landmand" <pyramiden@cairo.com> skrev i en meddelelse
> Har spurgt nogle kollegaer om de kender til det samme men har endnu
> ikke truffet een der kender til det.

Med mindre dine kolleger er læger, så er de vel ikke de mest logiske at
spørge ,-)

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Lars Landmand

Dato : 27-12-09 19:17

Tak for svar alle ;

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/Ekstra%20hjerteslag%20Ekstrasystoler.aspx

passer mht beskrivelse fint til ovenstående, men nok smart lige at gå til
lægen efter nytår.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-09 10:16

> [...]
>
> passer mht beskrivelse fint til ovenstående, men nok smart lige at gå til

OG...værd at huske på:
Det er med al sandsynlighed ganske harmløst!
Men det kan være et tegn på at du måske er lidt stresset?

Fra : Morten

Dato : 30-12-09 20:26

> Men det kan være et tegn på at du måske er lidt stresset?

Ja, den kan jeg godt tilslutte mig. I gode perioder hvor alt bare kører som
smurt både hjemme og på arbejde kan der gå flere uger mellem man mærker et
enkelt, hvor slemme perioder kan der være nogle meget mærkbare stykker i
timen når det er helt slemt. Og så er jeg ikke engang blandt dem, der har
det værst.
Har været til lægen med det, men beskeden var ikke noget alvorligt, men prøv
at stresse af
Men klart man bør da til lægen hvis det er sådan man er urolig for det, så
man kan få ro i sindet.

Mvh
Morten

Fra : Lyrik

Dato : 26-01-10 16:13

On 30 Dec. 2009, 20:26, "Morten" <tilt_uz...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at stresse af
> Men klart man bør da til lægen hvis det er sådan man er urolig for det, så
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pas på med at bagatelisere det. Flimrende eller flagrende forkamre
forpester tilværelsen med angst og uro. En læge der var lidt udover
standarden forklarede, at man kan have et stress-hjerte, som kan
sammenlignes med en stress-mave. Der er ikke noget vejen med hjertet,
men efterhånden kan der udvikle sig en hjertelidelse. Ligesom en
stressmave kan give mavesår.
Hvis flimmeret/flagrendet/ekstrasystolerne er "godartede" og ikke
dækker over en dybereliggende lidelse, kan en betablokker være svaret.
Lægen forklarede at stressimpulserne har dannet en nerveforbindelse
til hjertet og får det til at hoppe og danse. Han ordinerede en
betablokker som han forklarede, var som små blinde nøgler der satte
sig i receptorenes små låse og forhindrede stressimpulserne i at sætte
deres "nøgler" i receptorerne.
Efter et stykke tid er stressforbindelserne afbrudt og man kan ophøre
med pillerne indtil de kommer igen. Så kan bare en enkelt dags
genoptagelse af pillerne bryde impulserne, således at man kan stoppe
med dem igen.

Men-men-men! Man skal igennem hele undersøgelsesmøllen i den man kan
få en betablokker. For hvad nu hvis og så videre. Det lægerne overser
er, at et flagrende kaotisk hjerte, som det kan være når det er
voldsomt, faktisk ikke er til at leve med en eneste dag! Der er slet
ikke ressourcer til at vente læææænge! Lægerne giver ingen lindring
til det akutte hjerteflimmer! De er totalt ligeglade!

Selvforsvar imod hjerteflimmer!:
"Stop med at indtage koffein. Kaffe, Cola, te. Koffeinfri kaffe kan
måske tåles i små mængder (ikke helt fri)
En Codimagnyl eller to kan standse flimmeret!(muligvis også Panodil?
Jeg eksperimenterer lidt i øjeblikket.) De bedøver jo lidt hist og
pist, også hjertemusklen. Endvidere ordinerer lægerne blodfortyndende
imod flimmer. De mener at der ved flimmeret kan danne sig små
blodpropper i forkamrene. Codimagnyl er blodfortyndende
(acetylsalicylsyre)"

Og så den tunge vej igennem systemet indtil de kan komme med en
"Udredning".
Min kollega som var jævnaldrende gik møllen igennem med samme problem-
hjerteflimmer. Nyeste skud på stammen er en sonde lagt fra højre lyske
til hjertet i bedøvelse.(Husk assymetrisk intimbarbering) Her
provokerer de flimmeret ved elektrisk impuls. Så kan de se hvor i
muskulaturen "fejlimpulsen" kommer fra. Så brænder sonden på stedet
med 65 graders varme.
Kollegaen fik det gjort-men de brændte forkert eller ikke nok. Så en
gang til. Jeg har lige hørt at han skvattede ned fra sin plads foran
computeren og er død! På et forum for folk der er blevet "brændt"
fremgår, at det ikke har hjulpet for de fleste!

Men teknologien længe leve! Jeg længes efter viise læger der kan
lindre og kan lindre straks og er gode til det! Nå! Ja! Jeg skal
møllen igennem fra i morgen. Den betablokker jeg havde fået ordineret
for mange år siden kunne det naturligvis ikke lade sig gøre at
forny!!!

Hilsen
Jens