MS Windows
briani 27239
W7 OEM eller upgrade?
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 27-12-09 07:17

Jeg vil gerne gå over fra Vista til Windows 7, men kan jeg gøre det med en
OEM-version? - For det første er den billigere, og for det andet får jeg en
ren installation. - Men jeg har hørt, at man kun kan gøre det i f.m. køb af
en ny PC. - Microsoft har jo registreret mig som Vista-bruger på min
ip-adresse, så vil de ikke blokere, hvis jeg forsøger at installere en
OEM-version?

Mvh
Erik

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-12-09 08:35

"Erik Kirkeby" <> skrev i meddelelsen ...
> [...]
> min ip-adresse, så vil de ikke blokere, hvis jeg forsøger at installere en

Du må gerne installere Windows 7 på din maskine.

mvh
Henning

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-12-09 08:35

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> min ip-adresse, så vil de ikke blokere, hvis jeg forsøger at installere en

Hej Erik

Du køber bare en OEM, og ja det er rigtigt at ifølge nogle regler fra MS må
man kun må bla bla.
men de kontrolere dem ikke selv, jeg tror at 90 % her kører med OEM.
Og det er lige meget hvad du har registreret ved MS, har du købt er de
fløjtende ligeglade.
Jeg kører Win7 OEM men jeg købte ikke andet kun den..

Mvh
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 10:33

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne gå over fra Vista til Windows 7, men kan jeg gøre det
> med en OEM-version?

Ja

Man kan sagtens købe OEM-versioner uden hardware - tidligere var reglen,
at der skulle følge hardware med, så der blev leveret en mus eller lign.
med - men det har de fleste droppet og leverer den uden hardware.

Det, du bekræfter under installationen, er at den kun installeres på en
pc i sin levetid.

Når PC'en dør - så dør licensen.....

Men det checkes vist ikke så meget

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-12-09 11:21

Erik Kirkeby skrev:
> Microsoft har jo registreret mig som
> Vista-bruger på min ip-adresse,

Jeg tror næppe at de registrer det på IP-adresse. De fleste har jo
dynamisk IP.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 27-12-09 16:53

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror næppe at de registrer det på IP-adresse. De fleste har jo
> dynamisk IP.
>
> --
> Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Tak for svarene. - Så går jeg i gang.
OEM-versionen er set til 615 kr. på nettet.
Mvh
Erik