MS Windows
briani 27239
Alle skal kunne gemme på alle pc'er i arbe~
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 19:47

Jeg prøver igen ... i et lille hjemmenetværk med 4 pc'er -
1 pc meW7, 1 pc med VISTA og 2 med XP Prof, er det typiske
at hver bruger logger på samme pc hver gang, MEN det
skal være sådan, at de hver for sig kan gemme på ALLE pc'erne
i netværket - ikke bare via en delt mappe på hver pc, men de
skal kunne bruge alle drev og mapperne herpå med "fuld adgang".

Altså en bruger, der er logget på pc A skal via netværket kunne
gemme sine filer helt frit på pc B, pc C og pc D, med adgang til alle
drev og mapper på de enkelte pc'er.

Jeg synes IKKE det er gjort med "Fil og printerdeling".

Mvh KS

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 20:08

KS wrote:
> [...]
> drev og mapper på de enkelte pc'er.
>
> Jeg synes IKKE det er gjort med "Fil og printerdeling".

I XP skal du ind i denne pc, højreklik på de enkelte drev
og brug punktet Netværksdeling og sikkerhed. Så kan
du sætte de enkelte drev op som delte

Fra : emjeppesen

Dato : 26-12-09 20:58

"KS" <keld SNABELA soerensen DOT os DOT dk> skrev:

> [...]
>drev og mapper på de enkelte pc'er.
>
>Jeg synes IKKE det er gjort med "Fil og printerdeling".

Jeg har en win7 Home og den er forbundet i netværk med en XP.
XPén skal logge på netværket for at få lov til at bruge printeren
eller fællesmapper/drev.

Det skal så bare gøres en gang, man tænder XP-pcen.

Det er så vidt jeg kan se ikke muligt at slippe for det ekstra login,
når man kun har win7 Home.

Hilsen emj