MS Windows
briani 27239
NumLock vil ikke være ON ?????????
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 13:14

Jeg har prøvet at rette i regDB'en - det hjælper ikke !
Jeg har lavet et VBscribt, som jeg lægger i START-mappen for alle brugere -
og det er testet, at det kan sætte NumLock on, hvis det bare køres !

Alligevel er NumLock OFF når Windows er klar til at modtage password !

Hvad kan man SÅ gøre ?

Mvh KS

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-12-09 14:40

KS wrote:
> [...]
> køres !
>
> Alligevel er NumLock OFF når Windows er klar til at modtage password !

Hvis jeg forstår dig ret, så er det ved logon du gerne vil ha' humlock
aktiv.
Det kan normalt indstilles i bios.

--
Benny

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-12-09 15:28

KS expressed precisely :
> [...]
> og det er testet, at det kan sætte NumLock on, hvis det bare køres !
>
> Alligevel er NumLock OFF når Windows er klar til at modtage password !

Rette det rigtige sted.
HKEY_USERS\.DEFAULT i stedet for HKEY_CURRENT_USER.

Så vidt jeg ved, vil dette også have den virkning at brugere der ikke
før har været logget på, automatisk vil få sat NumLock On efter de
logger på første gang.

--
/klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 16:37

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> har været logget på, automatisk vil få sat NumLock On efter de logger på

That's it - Klaus !

Mvh KS