iphone signal mangler
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 26-12-09 20:31

Min nye iphone bereder mig fortsat mange glæder. Jeg har ringet og sms´et,
været på nettet, hentet programmer osv. osv.
Men nu er signalstyrken så lav, at jeg bliver smidt af uafladeligt. Jeg
talte med supporten, men de kunne ikke hjælpe mig. Jeg er kunde hos 3mobil,
og er naturligvis låst i 6 mdr.
Så googlede jeg "dårligt signal 3 mobil", og så var der ellers en del, der
havde grimme erfaringer.

Så er det, jeg vil spørge jer iphone-folk derude, om I har gjort jer nogle
erfaringer, eller om jeg har købt katten i sækken, som man siger.

Med gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-12-09 20:58

Svend Erik Jørgensen skrev:

> Så er det, jeg vil spørge jer iphone-folk derude, om I har gjort jer nogle
> erfaringer, eller om jeg har købt katten i sækken, som man siger.

Jeg synes generelt der er god dækning med 3 omkring hvor jeg bor og
bevæger mig. Jeg synes ikke det er blevet ringere siden jeg fik den.

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 27-12-09 13:24

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Kan hænde, det var en storm i et glas vand. Lige nu er der fuld knald på
signalet, - der har nok været en sikring i en mast eller noget andet.....

Sve

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-12-09 20:51

Svend Erik Jørgensen <svejorg@esenet.dk> wrote:

> Så googlede jeg "dårligt signal 3 mobil", og så var der ellers en del, der
> havde grimme erfaringer.

Her hvor jeg bor oplever jeg en del problemer med 3's dækning: Det
virker som om 3's telefoner meget aggressivt jagter et 3G signal (og
måske helst et fra 3's egne master!?), og kun nødigt nøjes med Edge via
roaming. Når man, som jeg, så bor i et 3-dæknings-randområde så oplever
jeg mange gange dagligt at telefonen søger og søger og søger - melder om
"ingen tjeneste" for så endeligt at hoppe på en eller anden mast og
melder om fuld styrke + edge. Denne OK forbindelse droppes dog så snart
den lige kan kravle over på en 3G forbindelse, som dog mistes hurtigt
igen... og så starter det hele forfra.

Resultatet er at jeg ofte ikke engang kan ringe fra min iPhone fra mit
hjem

Når jeg er på farten oplever jeg dog at 3 fungerer rigtig godt!

--
Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-09 16:10

Hej Martin,

> [...]
> igen... og så starter det hele forfra.
> Resultatet er at jeg ofte ikke engang kan ringe fra min iPhone fra mit

Jeg kan foreslå dig at jailbreake telefonen og installere SBSettings. Så
kan du med et enkelt swipe henover skærmens øverste halvdel slå 3G fra
uafhængigt af resten. På den måde kan du undgå det, du beskrev overfor.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-12-09 10:32

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Jeg kan foreslå dig at jailbreake telefonen og installere SBSettings. Så
> kan du med et enkelt swipe henover skærmens øverste halvdel slå 3G fra
> uafhængigt af resten. På den måde kan du undgå det, du beskrev overfor.

Okay, ja det lyder som en løsning. På min iPhone 3G, som jeg købte hose
telia kunne man jo slå 3G fra - men ikke på telefoner fra 3 - hvilket
vel også er et logisk valg fra deres side om end det giver mig
problemer.

--
Mvh Martin