MS Windows
briani 27239
Den lokale administrator skal have adgang ~
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 07:55

Jeg har et lille netværk med 4 pc'er med W7, VISTA og 2 med XP.

Det er typisk den samme bruger, som logger på hver enkelt pc og han er lokal
administrator.

Nu vil jeg gerne have, at en lokal administrator skal kunne administrere på
ALLE andre pc'er.

Men hvordan melder jeg administratorgruppen fra 1 pc ind i
administratorgruppen på en anden pc.

Jeg kan ikke på pc A komme til at angive navnet på en anden pc B og dermed
ikke referere til pc B's administratorgruppe.

Jeg har prøvet med \\pcA, \\pcA\Administratorer, pcA, pcA\Administratorer

Hvordan gøres det ?

Mvh KS

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-12-09 15:35

KS formulated on lørdag :
> [...]
> ikke referere til pc B's administratorgruppe.
>
> Jeg har prøvet med \\pcA, \\pcA\Administratorer, pcA, pcA\Administratorer

Hvis man tilføjer "Authenticated User" til administratorgruppen på en
given pc, vil alle der logger på maskinen automatisk være lokal
administrator.

--
/klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 16:39

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis man tilføjer "Authenticated User" til administratorgruppen på en
> given pc, vil alle der logger på maskinen automatisk være lokal

Hvordan er det liiige det besvarer mit spørgsmål om, hvordan man på én pc
angiver en bruger fra en anden ?

Mvh KS

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-12-09 17:32

After serious thinking KS wrote :
> "Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvordan er det liiige det besvarer mit spørgsmål om, hvordan man på én pc
> angiver en bruger fra en anden ?

Som du selv siger:
> Jeg kan ikke på pc A komme til at angive navnet på en anden pc B og dermed
> ikke referere til pc B's administratorgruppe.
Man kan ikke i en lokal brugerdatabase angive brugernavne/-grupper fra
en lokal brugerdatabase på en anden maskine.

Det nemmeste er vel så at hver enkel bruger automatisk får tildelt
administratorrettigheder når de logger på en anden maskine end den
normale.

--
/klaus

Fra : N_B_DK

Dato : 26-12-09 17:42

"KS" <keld SNABELA soerensen DOT os DOT dk> wrote in message
> Jeg har et lille netværk med 4 pc'er med W7, VISTA og 2 med XP.
>
> Det er typisk den samme bruger, som logger på hver enkelt pc og han
> er lokal administrator.

Kan du kun hvis de er i et domæne.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-12-09 20:23

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> "KS" <keld SNABELA soerensen DOT os DOT dk> wrote in message

> Kan du kun hvis de er i et domæne.

Er det ikke nok at man benytter samme password på alle Admin kontoerne?

Det var tilfældet dengang jeg havde WHS på vores "hovedløse" PC. WHS kom
med en advarsel om at Admin password'ene var forskellige og at det ville
give problemer ved automatisk backup.

WHS er ikke en demæne server.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : emjeppesen

Dato : 26-12-09 21:02

Axel Hammerschmidt skrev:

>Er det ikke nok at man benytter samme password på alle Admin kontoerne?

Det er det måske nok, men hvis der er flere brugere til hver maskine,
så tror jeg ikke, det kan bringes til at funke, med mindre de alle får
tildelt admin.rettigheder.

Hilsen emj