MS Windows
briani 27239
Fra Win 7 til Win XP ?
Fra : Lars Landmand

Dato : 25-12-09 19:31

Har købt en Asus Eee PC 1101HA med pre-installeret Windows 7. Det køre
virkeligt langsomt i forhold til samme maskine med Win XP installeret. Har
overclocket PCen med max : 30%. Alligevel stadig laaangsom ; når der skal
åbnes for mail eller programmer etc.

Nogen der kan give mig et lille tip til hvordan jeg går fra Win7 tilbage til
(gode gamle) WinXP ?

PS: der er ingen dvd-drev i min nootebook

Har et spørgsmål til : hvis man går ind i Windows jobliste / Ydeevne / så
er der etfelt til venster CPU-brug og Hukommelse.

Når PCen ikke bliver brugt står CPU-brug på ca. 2 - 4 %
men Hukommelse står på kontant på ca. 700mb er det OK ?

Fra : jos

Dato : 25-12-09 19:45

Lars Landmand wrote:
> [...]
>
> Når PCen ikke bliver brugt står CPU-brug på ca. 2 - 4 %
> men Hukommelse står på kontant på ca. 700mb er det OK ?

når du nu har joblisten igang, kan du så ikke finde ud af hvad der driller
dig?
vi er flere der absolut ikke kan genkende dit problem med w7, men mener det
er den w med bedste performance indtil dato!

finn
nb. det kan vel ikke være overclockningen???
moderne maskiner har det jo med at reducere hastigheden, hvis de bliver for
varme. Højere clock- mere varme!
- lidt ala at sætte Gb-netværkskort på elendig kabling = næsten ingen
nettrafik

finn

Fra : Lars Landmand

Dato : 26-12-09 00:23

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for varme. Højere clock- mere varme!
> - lidt ala at sætte Gb-netværkskort på elendig kabling = næsten ingen

hej finn,

tak for svar. min maskine ligger på jobbet men imorgen tager jeg den med
hjem og sætter OC ned til 0% og sér om det hjælper på hastigheden. mener at
huske at w explorer trækker mange kræfter ud af pc'en , selvom jeg aldrig
bruger den ( bruger mozilla )

Fra : jos

Dato : 26-12-09 10:00

> [...]
> hastigheden. mener at huske at w explorer trækker mange kræfter ud af
> pc'en , selvom jeg aldrig bruger den ( bruger mozilla )
we kan imho godt bruge megen cpukraft, men kun i få øjeblikke ad gangen