MS Windows
briani 27239
Min vista tror den er en Os.Major 5
Fra : Christian Bruun

Dato : 25-12-09 12:47

Hej,

Det har længe irriteret mig at der er visse programmer jeg ikke kan
installere fordi min vista tror den er en anden version af windows.

Hvordan ændrer jeg versions nummer tilbage til Vista?

Christian

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-12-09 14:08

Det har du vist misforstået.
Når et program ikke vil installere på Vista er det fordi det tror det
ikke kan (det tjekker efter en tidligere version. Dårlig
programmering) det kan for det meste løses ved at lyve for det og
fortælle at det er en tidligere version. Dette gøres i Egenskaber
under kompatibilitet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Christian Bruun

Dato : 25-12-09 16:35

Hej Jens Peter

> [...]
>programmering) det kan for det meste løses ved at lyve for det og
>fortælle at det er en tidligere version. Dette gøres i Egenskaber

Jeg har oplevet det tidligere med en del programmer, men har ikke
været nok motiveret til at få problemet løst.

Det program der pt. ikke vil installeres, er Canons ZoomBrowser
program, der netop også klager over at jeg skulle have version 5
(altså windows 2000).

Christian

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-12-09 04:23

Version 5 er Windows XP.
Version 6 er Windows Vista.
Version 6.1 er Windows 7.

Zoombrowser til Vista (Virker også på Windows 7)
http://software.canon-europe.com/software/0036016.asp

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Christian Bruun

Dato : 26-12-09 13:25

Hej igen

>Version 5 er Windows XP.
>Version 6 er Windows Vista.
>Version 6.1 er Windows 7.

Nej, se fx http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT.

XP er 5.1
2000 er 5.0

Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-10 22:15

Christian Bruun skrev:

> Nej, se fx http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT.

Stol ikke altid på hvad der står på Wikipedia, enhver
idiot kan ændre i teksten.

Det er samtidig en højst usikkert medie - jeg kan
rette i stort set alt, uden at være oprettet som bruger

Jeg har lige rettet et par stavefejl nogle steder, bare
ved at klikke på "Edit this page".

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk