MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvorfor skal jeg nu logge på min egen PC?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-12-09 11:58

Jeg har haft denne PC i lidt over 4 år, og den er født med Windows SP2
der så gradvist er opgraderet til at være SP3.

Den har altid fungeret sådan at jeg tænder for maskinen, og så starter
den op og efter et minuts tid eller to (kunne godt være Windows skal
geninstalleres på et tidspunkt...) er den klar til brug.

For ganske nylig er det dog blevet sådan at når den starter op, så ender
det med en login-skærm, hvor jeg skal klikke på min brugerkonto. Når jeg
gør det, så fortsætter opstarten, bl.a. load af forskellige
opstartsprogrammer.

Det betyder at jeg f.eks. ikke bare kan tænde computeren om morgenen, og
så gå på toilettet, og komme tilbage og begynde at bruge den; i stedet
skal jeg tænde, vente et minuts tids, foretage en handlig, og så vente
yderligere et minuts tid, hvilket er meget irriterende. Hvordan får jeg
automatisk login tilbage?

Og hvad kan have foretaget ændringen? Jeg kan ikke huske at jeg selv har
lavet om på noget som helst for tilpas nylig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ole C

Dato : 25-12-09 12:14

Peter Knutsen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Og hvad kan have foretaget ændringen? Jeg kan ikke huske at jeg selv
> har lavet om på noget som helst for tilpas nylig.

Går ud fra at det er XP du taler om?
Jeg mener at kunne huste, at en opdatering af .NET Framework afhjalp
problemet - men ellers kan TweakUI fra PowerToys sættes til at logge på
automatisk:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/Powertoys/xppowertoys.mspx

--
vh
Ole C

Fra : Peter

Dato : 25-12-09 12:18

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det med en login-skærm, hvor jeg skal klikke på min brugerkonto. Når jeg
> gør det, så fortsætter opstarten, bl.a. load af forskellige

Hvad der er sket ved jeg ikke, men du kan skifte det tilbage på denne måde:
Gå i Kontrolpanel
vælg "brugerkonti
Derinde vælger du "Skift måden, hvorpå bruger logger af og på"
her fjerner du fluebenet i "brug velkomstside".

PeterB

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 25-12-09 12:37

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derinde vælger du "Skift måden, hvorpå bruger logger af og på"
> her fjerner du fluebenet i "brug velkomstside".

eller fjern log-on scriptet:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
m v h
HC

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-12-09 16:33

Hans Chr. M. Andersen <hcma@hcma.dk> wrote:

<snip>

> http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48

Det var ellers ikke så lidt - er bookmarked.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-12-09 14:25

On 25/12/2009 12:17, Peter wrote:
> [...]
> Derinde vælger du "Skift måden, hvorpå bruger logger af og på"
> her fjerner du fluebenet i "brug velkomstside".

Tak, det hjalp. Jeg var faktisk derinde og kigge først, men kunne ikke
rigtig finde noget, men din forklaring løste problemet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per

Dato : 25-12-09 16:59

Peter Knutsen wrote:
> [...]
>
> Og hvad kan have foretaget ændringen? Jeg kan ikke huske at jeg selv
> har lavet om på noget som helst for tilpas nylig.

Har du huske at hente alle opdateringer til din PC ?

Som en skrev - så er NET.framework nok problemet - få det opdateret via
windwsupdate så er den der igen.

mvh. Per

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-12-09 14:23

On 25/12/2009 16:59, Per wrote:
> Har du huske at hente alle opdateringer til din PC ?

Jeg har altid regnet med at den slags sker automatisk...

Fra : Ole C

Dato : 28-12-09 15:43

Peter Knutsen skrev blandt andet:

> Jeg har altid regnet med at den slags sker automatisk...

Ja, det gælder nødvendige opdateringer (sikkerhed etc.), hvorimod man aktivt
skal bede om de "frivillige" opdateringer - og så vidt jeg husker er .NET
Framework blandt dem.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-12-09 16:29

On 28/12/2009 15:43, Ole C wrote:

> Ja, det gælder nødvendige opdateringer (sikkerhed etc.), hvorimod man
> aktivt skal bede om de "frivillige" opdateringer - og så vidt jeg husker
> er .NET Framework blandt dem.

Og hvad går det så ud på? Hvad bruges .NET Framework især til?

Jeg bruger min PC til mange forskellige ting, WWW, Usenet, email, Office
(mest Word, også lidt Excel), og en del spil, både online (World of
Warcraft og Eve Online) og offline (især Civilization 4, som jeg netop
har købt, og Unreal Tournament 3).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ole C

Dato : 28-12-09 18:56

Peter Knutsen skrev blandt andet:

> Og hvad går det så ud på? Hvad bruges .NET Framework især til?

Google er din ven - for eksempel:
http://da.wikipedia.org/wiki/.NET_(Microsoft)
Visse programmer fungerer ikke uden.....

--
vh
Ole C