Opgradering af ældre COMPAQ DeskPro EN
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 13:41

Jeg sidder med sådan en fætter, og har opdateret den med mere RAM og større
HD, MEN ...

den kan tilsynealdende ikke håndtere mere end 512Mb RAM og 32Gb HD.

Kan der gøres noget ved det ?
(bare for nu at udnytte det jeg rent faktisk HAR at sætte i den - 630Mb RAM
og 80Gb HD)

Mvh KS

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-12-09 14:40

KS skrev:
> [...]
>
> Kan der gøres noget ved det ?
> (bare for nu at udnytte det jeg rent faktisk HAR at sætte i den - 630Mb

Siger manualen de ramblokke du har fundet er understøttet?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-12-09 15:21

"KS" <> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder med sådan en fætter, og har opdateret den med mere RAM og
> større HD, MEN ...

Sådan en Compaq havde jeg også en gang

Der var flere modeller, så det er ikke sikkert, at mine erfaringer kan
bruges - men her de:

> den kan tilsynealdende ikke håndtere mere end 512Mb RAM og 32Gb HD.

Lyder rigtigt mht RAM - der kunne min også kun håndtere 512 mb - men du
kan uden problemer sætte mere i - den bruger bare kun de 512 mb - den
havde også noget med at enkeltsidet RAM kun blev registreret som halv
størrelse mens dobbeltsidet var OK med den fulde størrelse - men kun max
512 mb ialt.

HD kan jeg ikke huske, hvad der sad i ?

> (bare for nu at udnytte det jeg rent faktisk HAR at sætte i den -
> 630Mb RAM og 80Gb HD)

Hvorfor ikke bare prøve at sætte det i - det kan der jo ikke ske noget
ved ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 18:11

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> HD kan jeg ikke huske, hvad der sad i ?

> Hvorfor ikke bare prøve at sætte det i - det kan der jo ikke ske noget ved

--> JAN
Nej der kan IKKE monteres mere end 512Mb - der kommer en meddelelse i
opstarten
at de overskydende skal afmonteres - og der er KUN mulighed for at slukke
og afmontere !

Mvh KS

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 14:21

"KS" skrev i en meddelelse
> Nej der kan IKKE monteres mere end 512Mb - der kommer en meddelelse i
> opstarten
> at de overskydende skal afmonteres - og der er KUN mulighed for at
> slukke og afmontere !

OK - det er del år siden, at jeg havde den - det var en medarbejder PC
fra et tidligere job

Men jeg kunne godt sætte mere end 512 mb i - og den gav også en række
fejlmeddelser første gang, den blev startet - men dem kunne man
ignorere - og så brugte den bare kun de 512 mb fremover......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-09 00:49

KS skrev:

> Nej der kan IKKE monteres mere end 512Mb

Så er det nok bedre at skrotte maskinen.

Den type ram der sidder i, er sikkert også noget
der ikke kan bruges i nyere maskiner?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-12-09 16:33

"KS" <keld SNABELA soerensen DOT os DOT dk> wrote:

> Jeg sidder med sådan en fætter, og har opdateret den med mere RAM og større
> HD, MEN ...
>
> den kan tilsynealdende ikke håndtere mere end 512Mb RAM og 32Gb HD.
>
> Kan der gøres noget ved det ?

Se om der findes en BIOS opgradering - hos Compaq/HP.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Petersen Michael

Dato : 27-12-09 13:50

KS wrote:
> [...]
>
> Kan der gøres noget ved det ?
> (bare for nu at udnytte det jeg rent faktisk HAR at sætte i den -

En Ny HD controller, kan mokkes i et ledigt slot..
hvilket OS kører du?
Michael Petersen

Omme i Nyborg