MS Windows
briani 27239
Finde pruduktnøgle ?
Fra : John T.

Dato : 24-12-09 12:37

Hej.
Jeg har en XP-skive, men kan ikke finde nøglen,
er der mulighed for at finde nøglen på skiven ?
John

Fra : Ole C

Dato : 24-12-09 12:59

John T. skrev blandt andet:

> Jeg har en XP-skive, men kan ikke finde nøglen,
> er der mulighed for at finde nøglen på skiven ?

Skiven indeholder ingen produktnøgle.
Enten står den på kabinettet - eller du har i sin tid fået den sammen med
skiven.
Hvis det drejer sig om at finde nøglen på en bestående installation, findees
der flere programmer som kan aflæse den - for eksempel Belarc Advisor:
http://www.belarc.com/free_download.html

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 24-12-09 13:05

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis det drejer sig om at finde nøglen på en bestående installation,
> findees der flere programmer som kan aflæse den - for eksempel Belarc

Tak for svaret, Ole !
Hilsen John

Fra : Ole C

Dato : 24-12-09 13:41

John T. skrev blandt andet:

> Tak for svaret, Ole !
> Hilsen John

Velbekomme.

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-12-09 18:08

Ole C <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Skiven indeholder ingen produktnøgle.

Det er nu ikke altid tilfældet.

Jeg har en XP Pro SP2 CD fra Dell og her ligger der en produktnøgle i en
fil på skiven - til en såkaldt unattended install.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-09 01:47

Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er nu ikke altid tilfældet.
>
> Jeg har en XP Pro SP2 CD fra Dell og her
> ligger der en produktnøgle i en fil på skiven
> - til en såkaldt unattended install.

Ja, det sker i enkelte tilfælde.

Normalt er produktnøglen den label der er klistret
på kabinettet. Har man ikke den, er man godt nok
på den

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-12-09 06:35

Allan Vebel explained on 28-12-2009 :

> Ja, det sker i enkelte tilfælde.

Det er nu meget normalt ved mærkevareproducenter.

> Normalt er produktnøglen den label der er klistret
> på kabinettet. Har man ikke den, er man godt nok
> på den

Hvis den er fra en mærkevareproducent, er den kun til pynt.
Er den fra en Microsoft, d.v.s. købt i løs vægt, er den god nok - så er
man på ski'eren hvis man mister den.

--
/klaus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-12-09 15:55

Klaus Jørgensen <kj@address.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvis den er fra en mærkevareproducent, er den kun til pynt.
> Er den fra en Microsoft, d.v.s. købt i løs vægt, er den god nok - så er

man ka' vel bare sørge for at skrive det ned. jeg har ikke klistret mit
mærke på kabinettet, mest fordi der ikke er et sted der egner sig.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-10 21:08

Axel Hammerschmidt skrev:

> jeg har ikke klistret mit mærke på kabinettet, mest
> fordi der ikke er et sted der egner sig.

Der er nu masser af plads på kabinettet, der også
bagsiden og bunden

Sidder mærket på bagsiden af en bærbar, kan det
ofte være så slidt af at være skødehund - at man ikke
kan læse koden. Her bruger jeg ofte Keyfinder, hvis
manskinen i det hele taget kan starte op.