2 ænder i en ovn?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 23-12-09 22:11

Så kom der lige et pa gæster ekstra så nu skal der 2 ænder på bordet.

Spørgsmålet er så om de kan stå side om side i ovnen til
langtidsstegning? (fysisk kan de godt)

Skal to ænder have mere tid? (en ovn laver vel kun den samme portion
varme eller?)

Mvh / Bjarne

Fra : Emil

Dato : 23-12-09 23:27

Bjarne Jensen <bjarne.b.jensen@gmail.com> wrote:

>Skal to ænder have mere tid? (en ovn laver vel kun den samme portion
>varme eller?)

De skal have samme tid.
Ovnen kan sagtens varme langt mere end ønsket, og går man op i
minutter, så skal der nok lige tillægges 10 min til opvarmningen.

I praksis altså samme tid.

m.v.h. Emil

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 25-12-09 19:54

Tak for svaret Emil.

Det funkede fint, 2 lækre ænder fik 6 timer ved 130 grader og det var guf!

/Bjarne