MS Windows
briani 27239
Kan ikke fjerne programmer??
Fra : Mr. Mox

Dato : 23-12-09 11:20

Jeg tror/håber man her i gruppen kan give råd om problemer med at fjerne
programmer fra Win XP SP3.

Jeg vil fjerne en del foto-programmer som jeg ikke har brug for, men kan
ikke gøre det. Jeg får fejlmeldinger om at der mangler en fil, i GIMP er
det "setup\uninstall000msg" is missing, i CANON er det "ZB.MSI" og
ACDSee mangler "INSTALL.LOG"

Jeg har prøvet at slette dem med "Uninstall" på Start-Alle programmer,
med "Kontrolpanel-Fjern og tilføj" og med EasyCleaner men ingen af dem
virker.

Så har jeg prøvet at gå tilbage i Systemgendannelser nogen uger for at
se om jeg kunne have smidt de nævnte filer ud af "Systemet" (som vel er
noget registerfidus????)

Skal jeg mon formatere maskinen om for at få slettet dem, eller er der
en flink fyr i julehumør der kan give et godt råd?

Med venlig hilsen Jens G . Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-12-09 11:42

Mr. Mox skrev:

>Jeg har prøvet at slette dem med "Uninstall" på Start-Alle programmer, med
>"Kontrolpanel-Fjern og tilføj" og med EasyCleaner men ingen af dem virker.

Mange gange kan man fjerne genstridige programmer med Revo Uninstaller,
bare husk ikke at fjerne noget vigtigt.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-09 11:55

Ivan V. Klattrup skrev:

> Mange gange kan man fjerne genstridige programmer med Revo Uninstaller,
> bare husk ikke at fjerne noget vigtigt.

Alternativt kan man prøve at geninstallere programmerne, så
vil de manglende filer sandsynligvis blive oprettet, og så
kan man afinstallere. Man kan også blot fjerne
programmapperne, men så får man jo ikke ryddet op i de data,
programmerne evt. har gemt andre steder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus, spyware og andet snavs på computeren:

Fra : Hans, \" URD\" Cont~

Dato : 24-12-09 10:50

(Windows install clean up.)
Det kan fjerne hvad somhelst, men vær forsigtig.
Hans

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 24-12-09 12:31

"Mr. Mox" <jensgibenospam@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg tror/håber man her i gruppen kan give råd om problemer med at fjerne
> programmer fra Win XP SP3.

Du kunne prøve at følge denne henvisning:

http://programmer.downloadcentral.dk/?RevoUninstaller/Uninstallers/Tweaks/3085

Du vil da finde et lille gratis program "revo uninstaller", som kan fjerne
programmer, som er installeret
i såvel Windows xp som Windows Vista-baserede maskiner.
Efter et programs egen afinstaller har kørt, har du mulighed for at fjerne
yderligere uønskede filer, mapper og registreringsnøgler, der ofte ligger
tilbage på computeren efter en afinstallering. Selv hvis du har afbrudt en
installering, vil Revo Uninstaller gå ind og fjerne filer fra disken og
slette registreringsnøgler. Udover at afinstallere, har Revo Uninstaller en
masse meget nyttige værktøjer, du kan se listen nedenunder. Og det er helt
gratis!
Med programmet følger en hel del nyttige værktøjer :

Auto Start Manager
Windows Tools Manager
Junk Files Cleaner
Browsers History Cleaner
Office History Cleaner
Windows History Cleaner
Unrecoverable Delete Tool
Evidence Remover

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 25-12-09 17:50

Hej Hans Jørgen. Tak for forslaget, (og massevis af tidligere)jeg må
undersøge det når jeg kan nå ind til PC*en for den mave man har reddet
sig i julen.
Glædelig bagjul Jens Gibe Mr. Mox