MS Windows
briani 27239
Det må man ikke ??
Fra : Jan Sørensen

Dato : 22-12-09 15:20

Hej her .

Når en af mine bekendte, som lige har fået en ny computer med Win 7
'fabriks-Intalleret' får følgende meddelelse når han starter et program:

'Rundt rødt kryds' Access violation at address 00000000. Read of address
00000000.

Hvad har han så glemt at 'indstille', måske af rettigheder ?

Jan .

Fra : Jan Sørensen

Dato : 22-12-09 16:08

HOV.. Det skal tilføjes, at programmet køre fint på både XP og Vista (i
admin-mode) hedder det vist.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-12-09 21:08

Gælder det kun et specielt program eller samtlige? Hvis det er det
sidste er det muligvis en RAM klods der er defekt. Prøv at køre den
indbyggede hukommelses test. (Tryk F8 under opstart).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Sørensen

Dato : 23-12-09 14:41

Hej Jens .

Nej det er indtil videre kun det ene program der driller. Problemet er
måske, at det både downloader og installerer, så måske er hele problemet en
firewall? Men her på dette punkt, ved jeg ikke hvordan Win7 opfører sig, så
måske måske?

Som nævnt, så virker det fint nok både i XP og Vista uden der er åbnet
specielle porte i den anledning?.

Jan .

Fra : Snuden

Dato : 23-12-09 15:00

On Wed, 23 Dec 2009 14:40:49 +0100, "Jan Sørensen"
> [...]

>måske måske?
>
>Som nævnt, så virker det fint nok både i XP og Vista uden der er åbnet

Programmet er muligvis ikke fuldt ud Win7-kompatibelt. Det kan
kontrolleres her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=890e522e-e39e-4278-aebc-186f81e29173
--
Snuden

Fra : Jan Sørensen

Dato : 24-12-09 09:24

@ Snuden .

Det står 100% garanti ikke i nogen officielle lister, da programmet er
'hjemsløjd' skrevet i Delphi.

Uha og bvadder kan man måske så påstå, men som sagt programmet kører meget
fint på både XP, Vista og FIRE andre computere med 'efter-installeret' Win7.
Det er bare denne 'første maskine' med fabriks-installeret Win7 der stødes
på og som 'gør underligt'.
Da ingen af os har den store Win7 erfaring, ja så spørger jeg her.

Jan .

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-12-09 23:43

Jan Sørensen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> og som 'gør underligt'.
> Da ingen af os har den store Win7 erfaring, ja så spørger jeg her.

De computere det kan køre på er måske 32 bit Windows og den det ikke
kan køre på 64 bit.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-01-10 23:56

Jørgen Nielsen skrev:
> De computere det kan køre på er måske 32 bit Windows og den det ikke kan
> køre på 64 bit.

Det burde ikke være et problem, jeg kører masser af 32 bit programmer på
min 64Bit Windows 7.

Problemet kan dog være skodkode, der trigger nogle af Windows 7's
sikkerhedsfeatures. F.eks. DEP.

I tilfældet at det trigger DEP (Som mig bekendt fungere anderledes på
64bit win end på 32 bit) kan det løses således:

1. Tryk på WinTast+Pause (Åbner egenskaber for system.)
2. Klik på "Avancerede systemindstillinger" i menuen i venstre side.
3. Klik på knappen "Indstillinger" under "Ydeevne"
4. Vælg fanen "Forhindring af datakørsel"
5. Flyt prikken til "Slå forhindring af datakørsel til for alle
programmer og tjenester, undtagen dem jeg markere"
6. Tryk på "Tilføj"
7. Vælg programmets .exe fil.
8. Tryk på "Åbn"
9. Tryk på "OK"