iTunes lukker når .....
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-09 17:23

iTunes er pludselig begyndt at lukke når jeg tilslutter min iPod Touch
3G.

Jeg har nu prøvet på 3 computere med samme resultat, så spørgsmålet er
hvad gør jeg nu ??

Jeg er ny bruger af iPod Touch så muligheden for at "resette" iPod'en
uden tilslutning til iTunes kender jeg ikke, men det er vel det der
skal til ??

mvh
agge

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-12-09 17:31

agge skrev:
> iTunes er pludselig begyndt at lukke når jeg tilslutter min iPod Touch
> 3G.
>
> Jeg har nu prøvet på 3 computere med samme resultat, så spørgsmålet er
> hvad gør jeg nu ??

Lad iTunes dø, og reparer herefter iPoden med maskinens diskværktøj.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-09 17:44

On Tue, 22 Dec 2009 17:30:41 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Lad iTunes dø, og reparer herefter iPoden med maskinens diskværktøj.

Det forstår jeg ikke lige.

Lad iTunes dø - hvordan ?

Reparer iPoden med maskinens diskværktøj - hvad er maskinen og hvad er
værktøjet ?

mvh
agge

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-12-09 17:53

agge skrev:

> Det forstår jeg ikke lige.
>
> Lad iTunes dø - hvordan ?

Lad den lukke ned af sig selv når du sluter iPodden til maskinen hvor
itunes kører via USB.

> Reparer iPoden med maskinens diskværktøj - hvad er maskinen og hvad er
> værktøjet ?

Efter iTunes har lukket ned, så brug Diskværktøj til at checke iPod'ens
filsystem. Det hedder noget andet under Windows.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-09 17:57

On Tue, 22 Dec 2009 17:53:08 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Lad den lukke ned af sig selv når du sluter iPodden til maskinen hvor
>itunes kører via USB.

OK

>Efter iTunes har lukket ned, så brug Diskværktøj til at checke iPod'ens
>filsystem. Det hedder noget andet under Windows.

Det forstår jeg ikke ( Jeg er nok lidt tungnem

mvh
agge

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-12-09 19:10

agge skrev:

> Det forstår jeg ikke ( Jeg er nok lidt tungnem

Nøh, det er heller ikke sikkert man kan :)

Måske kan du genstarte Touchen og se om det hjælper. Der står i
vejledningen hvorn man gør.

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-09 18:17

> [...]
>
> Efter iTunes har lukket ned, så brug Diskværktøj til at checke iPod'ens
> filsystem. Det hedder noget andet under Windows.

Øhh.....Thorbjørn - natpotten, er den tom?

iTunes kører ikke via USB.

Diskværktøj ser ikke iPhone.

Så hvad gør vi nu?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-12-09 19:09

Morten Lind skrev:

> iTunes kører ikke via USB.

Gør det ikke?

Måske skulle du tage dine stærbriller ned fra panden :)

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-09 17:53

> Lad iTunes dø, og reparer herefter iPoden med maskinens diskværktøj.

Undskyld jeg blander mig, men hvordan pokker skal han bære sig ad med
det?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-09 18:53

> Lad iTunes dø, og reparer herefter iPoden med maskinens diskværktøj.

nej ... lav et "hard reset" af ipoden:

Hold "lock" og "home" knapperne nede i ca. 10 sekunder indtil apple
logo'et kommer frem

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-09 21:24

On Tue, 22 Dec 2009 18:53:12 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>nej ... lav et "hard reset" af ipoden:
>
>Hold "lock" og "home" knapperne nede i ca. 10 sekunder indtil apple
>logo'et kommer frem
>
>/thomas

Er lige afprøvet men afhjælper ikke problemet.

Efter denne "hard reset" er alle programmer, musik, billeder mm. der
stadigvæk, og de fungerer.

Jeg får stadig meldingen: iTunet er holdt op med at fungere når jeg
tilslutter iPod'en via USB.

mvh
agge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-09 22:59

agge <> wrote:

> [...]
> stadigvæk, og de fungerer.
>
> Jeg får stadig meldingen: iTunet er holdt op med at fungere når jeg

ok ... prøv det her:

sæt den til med usb ... hold "home" og "lock" knapperne nede indtil æble
logoet kommer frem, slip så KUN "lock" knappen .. lad "home" være
trykket ned indtil den beder om at blive sat til iTunes ...

Så kan du muligvis få lov til at lave en restore.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-09 23:52

On Tue, 22 Dec 2009 22:59:24 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

> [...]
>trykket ned indtil den beder om at blive sat til iTunes ...
>
>Så kan du muligvis få lov til at lave en restore.

Hjertelig tak - nu kører det hele igen.

mvh og glædelig jul
agge

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 22-12-09 18:49

On 2009-12-22 17:22:56 +0100, agge <> said:

> [...]
>
> Jeg er ny bruger af iPod Touch så muligheden for at "resette" iPod'en
> uden tilslutning til iTunes kender jeg ikke, men det er vel det der

Prøv at trykke og holde Midter tasten (den inde i midten af hjulet) og
menu inde samtidig indtil maskinen genstarter, når du får kontakt til
iPoden via iTunes så genetablere du den..

Håber det hjælper.

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-09 18:54

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Prøv at trykke og holde Midter tasten (den inde i midten af hjulet) og
> menu inde samtidig indtil maskinen genstarter, når du får kontakt til
> iPoden via iTunes så genetablere du den..
>
> Håber det hjælper.

Det er en iPod touch ...

/thomas