Sveske/æble-fyld
Fra : Sybil

Dato : 21-12-09 20:37

Hej

Når nu jeg skal lave sveske/æble-fyld til anden, skal svesker og æbler så
tilberedes inden i kommes i anden, eller skal de ind rå?

Mvh
Majken

Fra : Ralph

Dato : 21-12-09 21:50

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Når nu jeg skal lave sveske/æble-fyld til anden, skal svesker og æbler så
> tilberedes inden i kommes i anden, eller skal de ind rå?

Jeg har brugt dem rå de sidste 20 år - efter min mors opskrift - med salt,
peber, ingefær og appelsinsaft, men nu siger Camilla Plum det skal svitses
med rødløg, ellers samme ingredienser, det har jeg så tænkt mig at prøve i
år. Så svaret må være ja eller nej.

--
Ralph

Fra : Sybil

Dato : 22-12-09 09:14

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> med rødløg, ellers samme ingredienser, det har jeg så tænkt mig at prøve i

Mange tak

Jeg tror jeg lige steger det lidt inden det kommer i anden

Majken

Fra : Margit

Dato : 22-12-09 00:38

> [...]
>
> Når nu jeg skal lave sveske/æble-fyld til anden, skal svesker og æbler så
> tilberedes inden i kommes i anden, eller skal de ind rå?

Jeg har lige stegt den ligesom Camilla Plum gjorde i fjernsynet i aftes -
altså
svitset fyld. Den er blevet rigtig fin. Du kan se udsendelsen på DR's
hjemmeside.
DR2 fra i aftes.

Hilsen Margit

Fra : Sybil

Dato : 22-12-09 09:15

"Margit" <hassel@mail.dk> wrote in message

> [...]
> altså
> svitset fyld. Den er blevet rigtig fin. Du kan se udsendelsen på DR's

Hej

Jeg kiggede på opskrifterne fra det program, men der var ikke en for fyld,
så jeg troede ikke hun havde fyld i anden.

Jeg kigger på programmet

Majken

Fra : T

Dato : 22-12-09 12:15

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg kiggede på opskrifterne fra det program, men der var ikke en for fyld,
> så jeg troede ikke hun havde fyld i anden.

Hej Majek og andre

Det skal ikke svitses først.
Æbler skæres ud i mindre både som så blandes med svesker (uden sten).
Fyld det så ind i anden, og luk den godt til.

Steg den så som du ønsker.

For mit vedkommende sættes anden ind i en meget varm ovn i ca. ½ time. Lige
så den tager lidt farve.
Derefter steges den i 6 timer på 62 grader, hvis den stadigvæk mangler lidt
farve får den det til sidst.
Jeg vender anden 1 gang i timen.

Lader den så ligge lidt inden serveringen.

Perfekt mør.

Ved godt der findes mange forskellige måde, men den her lykkes altid for os.

Hilsen