Strømforsyning stor nok?
Fra : Jeppe Bøtkjær

Dato : 21-12-09 02:39

Jeg er ved at bygge mig et mediecenter, men bliver nu i tvivl om
psu'en kan trække de komponenter jeg vil smide i.

Det er en small form factor dc7600 med en 200watt strøm forsyning.

Der er plads til en ekstra hd og den har jeg sat i det kører fint.

Så vil jeg sætte dette grafikkort i, pci-e x16:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=520808

og dette tv kort, pci-ex1:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=445609

Men kan den trække det?

Venlig Hilsen
Jeppe

Fra : Jeppe Bøtkjær

Dato : 21-12-09 03:18

On Dec 21, 10:38 am, Jeppe Bøtkjær <jeppeboetkj...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det er en small form factor dc7600 med en 200watt strøm forsyning.
>
> Der er plads til en ekstra hd og den har jeg sat i det kører fint.

Ved nærmere googling er det vist en 240Watt.

Fra : jk

Dato : 21-12-09 13:09

On Mon, 21 Dec 2009 02:17:50 -0800 (PST), Jeppe Bøtkjær
<jeppeboetkjaer@gmail.com> wrote:

>Ved nærmere googling er det vist en 240Watt.
Google giver at din PC er sådan een:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/ca/en/sm/WF06b/12132708-12132884-12132884-12132884-12221730-12221860-77923637.html

Efter lidt mere googleri har jeg fundet, at din cpu er en dual core
820. Den bruger 95 watt (TDP).
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_D

Chipset og ram sætter jeg til 50 watt.

Der til kommer harddiske med 6 watt hver.

Grafikkortet du forslår, anslås i en lidt anden udførsel at bruge max.
20 watt:
http://skinflint.co.uk/a460430.html

Min egen erfaring med det kort, som jeg selv ejer, er at det bliver
brandvarmt og jeg vil anbefale (med mindre kølingen i dit kabinet er
god) at købe et med blæser på. Jeg bruger en gigabyte udgave med
blæser, og bruger ikke asus'en.

Et TV-kort kan antagelig ikke bruger mere end 5 watt, da det findes i
usb-løsninger.

Så alt i alt vil jeg tro, at du har effekt nok. Men det trækker lidt
hårdt.

mvh

John

Fra : me

Dato : 22-12-09 06:57

> [...]
> brandvarmt og jeg vil anbefale (med mindre kølingen i dit kabinet er
> god) at købe et med blæser på. Jeg bruger en gigabyte udgave med

Nu har jeg googlet for at finde dimensionerne på det asus kort, og kan ikke
finde noget, kunne jeg få dig til at måle kortes "højde" altså når det
ligger ned.

Synes det ser lidt stort ud når man også skal gøre brug af pci-e x1 slotten,
det er de 2 sorte øverst til venstre:

http://media.esprinet.com/files/Schede_Dett/HP/C3/C369/HP%20_C3__AF851AW_ABB_PARTICOLARI_HP_DC7600_SFF_P_PICC_BIG.GIF

Igen takker for hurtigt svar

Fra : jk

Dato : 22-12-09 09:05

On Tue, 22 Dec 2009 06:57:04 +0100, "me" <not@mine.dk> wrote:

> [...]
>ligger ned.
>
>Synes det ser lidt stort ud når man også skal gøre brug af pci-e x1 slotten,

Nåja, med det kabinet skal low-profile vel overholdes. Hvis selve
printet er low-profile, kan ofte den ene udgang flyttes til en bracket
nr. 2, så grafikkortet ialt optager 2 brackets.

mvh

John

Fra : Jeppe Bøtkjær

Dato : 21-12-09 05:32

Ok, så vil jeg roligt fortsætte med mine indkøb :)

Fra : Jeppe Bøtkjær

Dato : 22-12-09 01:59

> Nåja, med det kabinet skal low-profile vel overholdes. Hvis selve
> printet er low-profile, kan ofte den ene udgang flyttes til en bracket
> nr. 2, så grafikkortet ialt optager 2 brackets.

nu mente jeg bredden når kortet ER sat i for der sidder jo en pci-e x1
lige ved siden af som gerne skal have et tvkort isat :), og var bange
for køle profilen gik ind over den slot.

Takker

Fra : Optimus Prime

Dato : 22-12-09 15:30

Jeppe Bøtkjær skrev:
> Men kan den trække det?

En anden ting du skal være opmærksom på er temperaturen i kabinettet -
jeg lavede noget lignende med en Dell pc (ca. samme formfaktor) og et
HD2400 kort (også passivt kølet)... Var ikke opmærksom på den øgede
temperatur da jeg blot samlede maskinen og afleverede den til svorger...

Et par måneder senere var harddisken stået af og jeg mistænker den høje
temperatur i kabinettet (kunne ikke holde hånden på harddisken næsten)

Fra : Jeppe Bøtkjær

Dato : 22-12-09 08:14

> [...]
>
> Et par måneder senere var harddisken stået af og jeg mistænker den høje
> temperatur i kabinettet (kunne ikke holde hånden på harddisken næsten)

Ja har overvejet det kan blive et problem, den skal stå i et metal
tvbord, og så overvejer jeg lige om der skal sættes en 120mm blæser
til at puste ned på grafikkortet, altså ved at have lavet et hul i
låget af kabinettet.

Men tak for info.