Censur i USA
Fra : Kim2000

Dato : 21-12-09 10:26

Denne scene var en af de scener i The First Time (kærlighed ved første hik)
der var alt for voldsom for amerikanerne

http://www.bt.dk/bttv/clip/44/7122

Den danske version var da godt nok sjovere.

mvh
Kim

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-12-09 12:31

Kim2000 wrote:
> [...]
> første hik) der var alt for voldsom for amerikanerne
>
> http://www.bt.dk/bttv/clip/44/7122
>
> Den danske version var da godt nok sjovere.

Stakkels amerikanere.

Per V
--
Min nye roman "Mit liv som fugl - eller - Mikael Helmers besynderlige
rejser i tid og rum" er ude den 12.november på forlaget Attika.

Fra : PerX ...

Dato : 30-12-09 04:25

In article <4b2f5c80$0$272$14726298@news.sunsite.dk>,
perve@pervadmand.dk says...

> Stakkels amerikanere.

Stakkels os - hele verdenen er jo en amerikansk provins (et halvt
århundered endnu, så er det en japansk provins)

Fra : Mr. D

Dato : 30-12-09 09:52

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4b2f5c80$0$272$14726298@news.sunsite.dk>,
> perve@pervadmand.dk says...
>
> Stakkels os - hele verdenen er jo en amerikansk provins (et halvt
> århundered endnu, så er det en japansk provins)

kinesisk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-12-09 13:43

Kim2000 skrev:

> Denne scene var en af de scener i The First Time (kærlighed ved første hik)
> der var alt for voldsom for amerikanerne
>
> http://www.bt.dk/bttv/clip/44/7122

For unge under 17, vel at mærke. Det er lidt noget andet end "forbudte klip",
som B.T. skriver.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-12-09 14:17

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in

> [...]
> hik) der var alt for voldsom for amerikanerne
>
> http://www.bt.dk/bttv/clip/44/7122
>
> Den danske version var da godt nok sjovere.

De har valgt at rate den "R", det betyder nul bio release, men direkte til
DVD/BD istedet for, men som om det skulle hjælpe på at dem under 18 år så
ikke kommer til at se den. Efter sigende er der mange derovre der venter
på at den film udkommer, selv teenagere.

--
Henrik Laursen

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-09 15:09

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in

> De har valgt at rate den "R", det betyder nul bio release, men direkte til
> DVD/BD istedet for,

Man kan da fint release en R film til bio, det er blot man om vil.

>men som om det skulle hjælpe på at dem under 18 år så
> ikke kommer til at se den. Efter sigende er der mange derovre der venter
> på at den film udkommer, selv teenagere.

Det er meget sjovt med amerikanerne, for det virker til de går mere op i
sprog end i blod og vold når de skal fastsætte aldersgrænsen.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-12-09 18:30

> Man kan da fint release en R film til bio, det er blot man om vil.

Jo såmen, men det er besluttet at den skal smides direkte på DVD/BD
på bagrund af den R rating.

--
Henrik Laursen

Fra : PerX ...

Dato : 30-12-09 04:30

In article <4b2f811f$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, kim2000
@mail.dk says...

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen

> Man kan da fint release en R film til bio, det er blot man om vil.

Men det vil man ikke, fordi de fleste biografer bare afviser filmen
alene på grund af rateing.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 31-12-09 04:00

On Wed, 30 Dec 2009 04:30:18 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Men det vil man ikke, fordi de fleste biografer bare afviser filmen
>alene på grund af rateing.

Der går da mange film i de amerikanske biografer med en NC17 eller R
rating, så filmen bliver vel ikke automatisk afvist med en R rating.
Men netop denne film som henvender sig til et yngre publikum har nok
et problem, fordi en del af det publikum er afskåret fra at kunne se
filmen....

Fra : Lars

Dato : 22-12-09 17:04

In article <4b2f3ec7$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, kim2000@mail.dk says...
> Denne scene var en af de scener i The First Time (kærlighed ved første hik)
> der var alt for voldsom for amerikanerne
>
> http://www.bt.dk/bttv/clip/44/7122

Paradoksalt at amerikanere er så sex forskrækkede, mens våben og bloddryppende voldsfilm er
helt ok derovre.

--
Best regards

Lars

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-12-09 22:34

Henrik Laursen wrote:

> Jo såmen, men det er besluttet at den skal smides direkte på DVD/BD på
> bagrund af den R rating.

Så bliver den nok markedsført som "unrated" på DVD/BD markedet. Det
lokker sikkert teenagerne til

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-12-09 22:37

Lars wrote:

> Paradoksalt at amerikanere er så sex forskrækkede, mens våben og
> bloddryppende voldsfilm er helt ok derovre.

Kirky Dick's dokumentarfilm "This Film Is Not Yet Rated" giver et meget
interessant indblik i det amerikanske film rating system
<http://www.imdb.com/title/tt0493459/>

(herunder den rolle som den katolske kirke spiller!!).

--
Jesper Lund

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-12-09 22:40

Jesper Lund skrev:

> Så bliver den nok markedsført som "unrated" på DVD/BD markedet. Det
> lokker sikkert teenagerne til

"The Scandinavian sensation that was too hot for the MPAA!"

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-12-09 03:38

PerX ... wrote:

> Men det vil man ikke, fordi de fleste biografer bare afviser filmen
> alene på grund af rateing.

Du tænker på NC-17 som er noget andet end R.
<http://en.wikipedia.org/wiki/NC-17#Ratings>

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-12-09 10:35

Lars Ehlers wrote:

> Der går da mange film i de amerikanske biografer med en NC17 eller R
> rating, så filmen bliver vel ikke automatisk afvist med en R rating.

Der er meget få NC-17 film i USA, men masser af R film.

--
Jesper Lund