MS Windows
briani 27239
NAS'er og netværksdrev.
Fra : Abricosicus

Dato : 21-12-09 09:19

Hej !

A og B sidder i hver sin ende af landet.

A har en fast IP-adresse og en NAS.
B kan tilgå den med FTP og HTTP.

B vil gerne have NAS'en tilknyttet sin egen pc(XP)som et netværksdrev.
Kan han det ?

Det er som om guiden til oprettelse af netværksdrev ikke accepterer
IP-adresser.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : jos

Dato : 21-12-09 11:24

Abricosicus wrote:
> [...]
> Kan han det ?
>
> Det er som om guiden til oprettelse af netværksdrev ikke accepterer

I teorien ingen problemer, men de fleste udbydere lukker for de relevante
porte på privatabonnementer (145-147 og 445)
Nu taler du om en NAS, og for indeværende ved jeg ikke om Dropbox kan køre
på NAS (med mindre det tilfældigvis er en windowsNAS) - men det er
s....smart til formålet.

finn

Fra : jos

Dato : 21-12-09 11:51

> Nu taler du om en NAS, og for indeværende ved jeg ikke om Dropbox kan
> køre på NAS (med mindre det tilfældigvis er en windowsNAS) - men det
> er s....smart til formålet.
>
> finn
Jeg ser lige at dropbox (www.getdropbox.com ) supporterer de fleste OS, incl
div. brands af linux, så det burde kunne bringes til at køre på de fleste
NAS.

finn

Fra : René

Dato : 21-12-09 15:26

Det kan man vel godt med ISCSI (Hvis serveren understøtter det), jeg har
ikke selv prøvet det... men hvad man kan læse om på nettet er det ikke
nødvendigvis en ubetinget succes...

http://da.wikipedia.org/wiki/ISCSI

Hilsen
René

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-12-09 22:13

Abricosicus wrote:

> A har en fast IP-adresse og en NAS.
> B kan tilgå den med FTP og HTTP.
>
> B vil gerne have NAS'en tilknyttet sin egen pc(XP)som et netværksdrev.
> Kan han det ?

Find noget software som kan mounte en FTP server som et netværksdrev. Det
er dog bedre at gøre den slags over SSH, da sikkerheden i FTP er meget
ringe (password i klartekst). Til SSH kan sftpdrive o.lign. bruges på
Windows (muligvis understøtter sftpdrive andre protokoller end SSH, check
selv).

--
Jesper Lund