VMWare ESX 4i server processor valg...
Fra : Jens

Dato : 20-12-09 22:43

Jeg skal have lavet et testsetup, så der kan leges med virtuelle maskiner.
Jeg vil derfor bygge en server selv, men er blevet i tvivl om hvilken
processor jeg skal vælge:

INTEL XEON E5506 2130MHz 4MB LGA1366
eller
INTEL Core i7-920 2660MHz LGA1366 8M

Prismæssigt er de nogenlunde ens. Men umiddelbart virker det på
specifikationerne, at Core i7 på 2,6 GHz og m/8 Mb cache er hurtigst ?
XEON er som jeg forstår det en "server" processor, hvad er forskellen på de
2 ?

Jeg formoder at begge processorer er 64 bit.

Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-12-09 07:28

Jens skrev:

> [...]
> specifikationerne, at Core i7 på 2,6 GHz og m/8 Mb cache er hurtigst ?
> XEON er som jeg forstår det en "server" processor, hvad er forskellen på

Som udgangspunkt er du interesseret i mest mulig cache, da dette vil
have indflydelse på hvor meget CPU'en kan have i luften på en gang
hvilket er vigtigt hvis du gerne vil køre flere samtidige virtuelle
maskiner.

Et vigtigt spørgsmål er om denne maskine skal i drift eller om den er
til udviklerbrug?