Engelsk sennep, Hvor?
Fra : Erik Poulsen

Dato : 20-12-09 17:04

Hejsa

Hvor kan jeg købe Engelsk sennep i København?

På forhånd tak
Erik

Fra : Emil

Dato : 20-12-09 23:28

"Erik Poulsen" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote:

>Hvor kan jeg købe Engelsk sennep i København?

Det sælges i mange dagligvarebutikker.
Det hedder Colman´s og fås både som pulver og som færdigrørt.
Kig efter en gul emballage og røde bogstaver i navnet.

m.v.h. Emil

Fra : Erik Poulsen

Dato : 21-12-09 00:20

> Det sælges i mange dagligvarebutikker.
> Det hedder Colman´s og fås både som pulver og som færdigrørt.
> Kig efter en gul emballage og røde bogstaver i navnet.
>

> m.v.h. Emil

Men hvilke i Kbh? Har kun set det i pulver og jeg ville gerne have det
færdig blandet...

/Erik

Fra : Emil

Dato : 21-12-09 01:04

"Erik Poulsen" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote:

>Men hvilke i Kbh? Har kun set det i pulver og jeg ville gerne have det
>færdig blandet...

Det er nemt selv at røre pulveret op til færdigrørt af lige dele
(rummål) pulver og lunkent vand. Det skal så hvile i mindst 10 min.
før brug. Justeres med ca. en teske honning pr. dl.

Jeg har set det færdigtrørt i Bilka, Kvickly Extra og i min lille
lokale Superbrugs. Det vil overraske mig meget, hvis det ikke findes i
Irma eller Føtex.
Det er et rundt, brunt glas med 100 ml., men den gule etikette skjuler
glasset. Låget er gult (mørkegult).

Ellers køb en stærk, færdigrørt sennep af fin (altså fintmalet - de
billige no-name er ofte gode produkter) kvallitet, og tilsæt ca. en
teske gurkemeje pr. dl., så er den hjemme

m.v.h. Emil

Fra : Emil

Dato : 21-12-09 03:41

Emil <emilsen@nowhere.invalid> wrote:

>Det er nemt selv at røre pulveret op til færdigrørt af lige dele
>(rummål) pulver og lunkent vand. Det skal så hvile i mindst 10 min.
>før brug. Justeres med ca. en teske honning pr. dl.

Det var så smagen og farven.
Skal det ligne den færdigrørte version, som du jo efterspørger, skal
der mere til:

Først koges 7 spsk. vand med 1 tsk. majsstivelse og afkøles til
lunken. Herefter piskes der 6 spsk. sennepspulver i.
Hviler i mindst 10 min. før brug. Justeres med ca. 1 tsk. honning for
den angivne portion, og en smule (1 ml.) salt og citronsyre.

En spsk. er 15 ml. og en tsk. er 5 ml. Brug måleskeer (Ikea: kr. 6,-
for et sæt (1 til 100ml. - 5 stk))

m.v.h. Emil

Fra : Erik Poulsen

Dato : 22-12-09 10:09

> [...]
> den angivne portion, og en smule (1 ml.) salt og citronsyre.
>
> En spsk. er 15 ml. og en tsk. er 5 ml. Brug måleskeer (Ikea: kr. 6,-

Mange tak
Erik

Fra : Lars

Dato : 27-12-09 01:28

Erik Poulsen skrev:

> Men hvilke i Kbh? Har kun set det i pulver og jeg ville gerne have det
> færdig blandet...
>
> /Erik

Har lige købt en tube Colman's i SuperBest. De har det tilsyneladende
også på glas, men der var tomt på hylden den dag.

Emil's opskrift på en hjemmerørt version længere nede i tråden skal dog
prøves. Tak for den!

Hilsen Lars