MS Windows
briani 27239
USB-porte?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-12-09 13:29

På min bærbare Lenovo 3000 V100 har jeg tre USB-porte. Det er kun i den ene
af de tre porte hvori Huawei E220 USB modem fungerer. I de to andre porte
får jeg meddelelsen at "wireless device does not excist", når jeg starter
Mobile Connect op.

Hvad kan jeg gøre for at få de to andre porte til også til at acceptere
Huawei E220 USB modemmet?

Claus

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-12-09 15:13

Claus E Beyer wrote:

> [...]
> ene af de tre porte hvori Huawei E220 USB modem fungerer. I de to andre
> porte får jeg meddelelsen at "wireless device does not excist", når jeg

Skyldes formentlig at de problematiske porte ikke kan levere nok strøm
til USB modemet. Et 3G modem kan godt trække op mod 2 watt.

Kan du få en 2.5" hardddisk til at køre i alle porte?

Nogle gange kan det være nødvendigt at trække strøm fra to USB porte på
bærbare.

--
Jesper Lund

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 20-12-09 16:10

Jesper Lund wrote:

> [...]
>
> Kan du få en 2.5" hardddisk til at køre i alle porte?
>
> Nogle gange kan det være nødvendigt at trække strøm fra to USB porte på

Hm, svjh. er der i de fleste Lenovo med 3 USB stik kun det ene stik, der
er 'balanceret', mens de to andre er ganske normale, så det kan meget
vel passe, de to andre ikke kan give strøm nok. - Jeg har en veninde,
hvis arbejdsmaskine er en Lenovo også med 3 USB porte, - hun kan fx.
ikke altid bruge en 16gb UsB stick i port 2 og 3 - kun i port 1. Bruger
hun port 2 eller 3, går det uhyggelig langsom med overførsel af større
datamængder. Og sætter hun sin eksterne MyBook HD til 2 eller 3, går det
ligeså langsomt med overførsel. - og MyBook'en har endda egen
strømforsyning...

mvh. Erik Richard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-12-09 18:36

Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
> Mobile Connect op.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få de to andre porte til også til at acceptere

Jeg kan ikke huske hvor det står, men du skal altid bruge samme USB port
med disse dimser. Jeg mener det har noget at gøre med Mobile Connect.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-12-09 15:39

> Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote:

<< snip > >

> Jeg kan ikke huske hvor det står, men du skal altid bruge samme USB port
> med disse dimser. Jeg mener det har noget at gøre med Mobile Connect.

Hvis du bare ønsker at bruge en anden USB port - evt fordi den du valgt
i første omgang er ubekvem - så kunne prøve at afinstallere Mobile
Connect og så installere MC med dimsen i den nye port og se om det ikke
løser problemet.