MS Windows
briani 27239
Fra dual boot til enkelt boot
Fra : Bent Lorentzen

Dato : 19-12-09 16:28

Jeg har installeret Win_XP og Win7 som dual boot på hver sin harddisk.
Hvordan slipper jeg nu af med Win_XP for kun at bruge Win7, som eneste
operations system???

mvh
Bent

Fra : Jan Smed

Dato : 19-12-09 18:39

Bent Lorentzen wrote:
> Jeg har installeret Win_XP og Win7 som dual boot på hver sin harddisk.
> Hvordan slipper jeg nu af med Win_XP for kun at bruge Win7, som eneste
> operations system???

Den bedste metode rent stabilitetsmæssigt:
Formatér dit XP drev, som sandsynligvis er C:\ (husk nødvendige backups).
Installér en ren version af Windows7 (vælg "Optional" under
installationstype, IKKE den hvor du beholder settings etc.)
Hvis du har dual core eller bedre, samt min. 4G RAM, så gør dig selv en
tjeneste og installer 64-bit versionen.
Geninstaller dine programmer og restore din backup.