remote desktop
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-12-09 13:32

Min kære gamle (85!) far har fået sig en mac. Jeg får sikkert brug for
at guide ham - han er IKKE teknisk mindet!

Har kigget på Apple Remote Desktop - men den er ski da dyr. Er der nogle
muligheder for software, som gør, at jeg via internettet kan se hans
skrivebord mv., når jeg skal hjælpe ham? (der er 110 km mellem os)

PÅ versiontracker så jeg to freeware ting, men begge bliver dårlig
bedømt af brugere/anmeldere derinde, såøh

på forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 20-12-09 13:40

Det er dæleme en frisk far.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

er gratis og virker både mellem mac / mac og PC / mac.
Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-09 13:49

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> [...]
>
> PÅ versiontracker så jeg to freeware ting, men begge bliver dårlig
> bedømt af brugere/anmeldere derinde, såøh

kig på http://logmein.com

/thomas

Fra : Niels

Dato : 20-12-09 06:42

Skype og iChat

--
Niels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-09 16:22

Niels skrev:
> Skype og iChat

Prøv TeamViewer, bare for at give en ide om hvad man faktisk KAN i dag.

Fra : Niels

Dato : 21-12-09 10:19

> Pr v TeamViewer, bare for at give en ide om hvad man faktisk KAN i dag.

Tak, jeg kigger på det.

--
Niels

Fra : jagge

Dato : 21-12-09 21:27

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Tak, jeg kigger på det.

Teamviewer er genialt. Det funger bare, nemt og problemfrit.

Kombiner det med skype så i kan tale samtidig så er der dømt problemfri
support

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-09 21:29

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Teamviewer er genialt. Det funger bare, nemt og problemfrit.
>
> Kombiner det med skype så i kan tale samtidig så er der dømt problemfri
> support

logmein.com har den fordel at det kan installeres på maskinen og kan
holde sig klar i baggrunden uden at modparten skal læse et random
password op før man kan komme ind.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 21-12-09 21:34

pport

> logmein.com har den fordel at det kan installeres på maskinen og kan
> holde sig klar i baggrunden uden at modparten skal læse et random
> password op før man kan komme ind.

ahh ok, det kender jeg ikke. Det er jo både en fordel og en ulempe. Det
ville være godt nok på min egen maskine så man kan tilgå den udefra. Dem
jeg supportere i det meget små kan dog typisk godt lide det med password
det bekræftiger dem i at man ikke bare kan hoppe ind på deres maskine
:0).

Men tak for tippet.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-09 21:52

> [...]

> jeg supportere i det meget små kan dog typisk godt lide det med password
> det bekræftiger dem i at man ikke bare kan hoppe ind på deres maskine

jeg bruger det hos mine forældre .. meget nemmere at foretage "routine
maintenence" .. instalelre system updates etc. at at skulle have fat
idem hver gang.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-12-09 22:16

Thomas von Hassel skrev:

> logmein.com har den fordel at det kan installeres på maskinen og kan
> holde sig klar i baggrunden uden at modparten skal læse et random
> password op før man kan komme ind.

Det er formentligt deres trick til at få penge for den version der IKKE
kræver adgangskode til dem der skal bruge det i virksomheden.

Fra : René

Dato : 22-12-09 09:16

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> logmein.com har den fordel at det kan installeres på maskinen og kan
> holde sig klar i baggrunden uden at modparten skal læse et random
> password op før man kan komme ind.
>

> /thomas

Kan lige indskyde det rent faktisk er muligt at sætte et fast kodeord i
teamviewer, således man ikke skal have nyt kodeord fra bruger hver gang...
dette gøres under indstillinger.

Eneste ulempe i forhold til logmein er at programmet manuelt skal startes op
førend det kører.. med mindre man laver noget automatisk start af
programmet.... såfremt man slå direct in til.. er det muligt at opnår en
hurtigere forbindelse mellem de 2 computere i forhold til logmein... samt
filudvekslingen såvidt jeg husker er bedre på teamviewer.... der er pro og
contra... begge funger... teamviewer virker lidt lettere og direkte at sætte
op for begyndere... jeg bruger begge fra tid til anden, og det er
underholdende at styre en pc fra en mac og omvendt :)

Hilsen
René

Fra : Martin Bech

Dato : 21-12-09 17:08

In article <1jb0yrq.szyrh41hs91ucN%ammentorpx@yzmac.com>,
ammentorpx@yzmac.com (Martin Ammentorp) wrote:

> Min kære gamle (85!) far har fået sig en mac. Jeg får sikkert brug for
> at guide ham - han er IKKE teknisk mindet!

Mine forældre nærmer sig også den alder. Som også foreslået af andre,
bruger jeg logmein sammen med skype. Hvis de blot tænder maskinen kan
jeg styre maskinen og vi kan tale sammen og se hinanden.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : jagge

Dato : 21-12-09 21:36

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Min kære gamle (85!) far har fået sig en mac. Jeg får sikkert brug for
> at guide ham - han er IKKE teknisk mindet!

FEDT, jeg synes bare det er så cool at man i den alder ikke bare slår ud
med hånden og siger "det kan jeg ikke finde ud af".

Super cool ;0)

MVH

Jakob