SMS-problemer mellem selskaber?
Fra : Rander

Dato : 18-12-09 23:22

Jeg har TDC, kæresten har Telia. Vi sms'er en del til hinanden, og det
plejer at fungere fint, men de sidste 14 dages tid har vi oplevet at
beskederne kan være op til flere timer forsinket, og i nogle tilfælde
når de aldrig nogensinde frem!

Er der andre der oplever det i øjeblikket? Jeg ved at de har haft
problemet før for nogle år siden, men jeg troede ærlig talt at det var
løst for længst!?

http://bamsepetting.dk

Kærligheden kan kun vare evigt,
hvis man hele tiden finder nye kærester. (Marie, 8 år)

Fra : MariaH

Dato : 19-12-09 08:51

> [...]
>
> Er der andre der oplever det i øjeblikket? Jeg ved at de har haft
> problemet før for nogle år siden, men jeg troede ærlig talt at det var

Jeg har også TDC og har problemer med at sende til CBB.

--
Maria

Fra : MariaH

Dato : 25-12-09 12:28

Jeg har stadig problemer med at sende og TDC kan ikke finde fejlen

Og det hjalp ikke at skifte sim-kortet over i en anden mobil som de sagde.

Det er både til CBB, telenor og TDC jeg har prob har jeg fundet ud af.

Det er bare så træls altså.

Jeg kan sagtens sende fra CBB til CBB, telenor og TDC.

--
Maria

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-09 15:12

> TDC kan ikke finde fejlen

Hvad har de sagt når du har talt med dem?

> Det er både til CBB, telenor og TDC jeg har prob har jeg fundet ud af.

Er det alle dine beskeder der ikke kommer igennem? Skriver telefonen
beskederne er sendt? Hvis, har du så tilfældigvis en Nokia 1200 eller Nokia
1208? Hvis, så prøv med dit simkort i en anden telefon :)

Hvis ikke, så prøv at start din besked med *0# (forudsat du har TDC), så
skulle du gerne få en besked tilbage med evt. årsag til at beskeden ikke er
leveret. Får du besked om den er leveret korrekt, kan modtagerne evt. (ved
en fejl?) have fået blokeret for SMS fra dit nummer

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : MariaH

Dato : 25-12-09 16:29

> Hvad har de sagt når du har talt med dem?

TDC kan ikke finde nogen fejl på mit nummer. Og ved ikke hvad de skal gøre.

> Er det alle dine beskeder der ikke kommer igennem?
Min leveringsrapport skriver: Meddelsen ikke leveret. og så en dato og
tidspunkt.

Feks. skete det tidl i dag her kommer kun 2 ad dem.
Jeg sendte besked kl 11.58 - Leveringsrapporten sagde: Meddelsen blev ikke
leveret 22-dec-2009 02:21
Så var der nogle sms til samme nummer som gik igennem.
Herefter havde jeg igen kl. 12.07 en besked som ikke gik igennem: Meddelsen
blev ikke leveret 22-dec-2009 02:22

Nogle gange kan den skrive datoer som er mere end 14 dage tilbage.

Efterfølgende er der gået en 25 sms igennem.

> [...]
> er leveret. Får du besked om den er leveret korrekt, kan modtagerne evt.
> (ved en fejl?) have fået blokeret for SMS fra dit nummer
Og nej modtager ikke blokeret mit nummer

Skal jeg bare starte en besked feks:
*0# god jul
send: xxxxxxxx

--
Maria

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-09 17:11

> TDC kan ikke finde nogen fejl på mit nummer. Og ved ikke hvad de skal
> gøre.

Lyder mystisk, jeg ved i hvert fald at andre teleselskaber kan gå ind og se
nærmere på årsagen til at en specifik besked ikke er leveret, men ved
naturligvis ikke hvilke redskaber TDC har til rådighed.

> Skal jeg bare starte en besked feks:
> *0# god jul
> send: xxxxxxxx

Præcis, men hvis det bare sker engang i mellem og du ikke kan fremprovokere
fejlen ved at gøre noget bestemt, så kan du jo komme til at skulle gøre det
mange gange :(

Fra : MariaH

Dato : 27-12-09 14:51

Når mine beskeder ikke går igennem, fik jeg i dag sendt en sms med *0# og en
efterfølgende tekst.

Men der skete intet
Det eneste var en leveringsrapport:
Meddelelsen blev ikke leveret 22-dec-2009 02.10

--
Maria

Fra : Jean

Dato : 25-12-09 17:34

"MariaH" skrev:
> TDC kan ikke finde nogen fejl på mit nummer. Og ved ikke hvad de skal
> gøre.

Har du helt seriøst prøvet at bruge en anden telefon over flere dage...?

Det er vigtigt altid at udelukke terminalen...

Mvh Jean.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-09 18:51

> Har du helt seriøst prøvet at bruge en anden telefon over flere dage...?

Hvis beskeden som hun tidligere nævner bliver sendt og der kommer en
leveringsrapport med "ikke leveret" så er mit gæt at fejlen ligger på
modtagerens terminal.

Forudsat naturligvis at Maria ikke gør noget anderledes de gange det fejler
(f.eks. vælger nummeret fra telefonbogen i stedet for at besvare en besked -
er nummeret koden ind i telefonbogen med + eller et andet mystisk tegn foran
kan det være årsagen).

> Det er vigtigt altid at udelukke terminalen...

Enig - langt størstedelen af sådanne fejl skyldes terminal/brugerfejl

Fra : MariaH

Dato : 26-12-09 05:33

> Hvis beskeden som hun tidligere nævner bliver sendt og der kommer en
> leveringsrapport med "ikke leveret" så er mit gæt at fejlen ligger på
> modtagerens terminal.

Så må vi jo kontakte CBB og få dem til at tjekke om hvorfor hun ikke
modtager mine sms.

> [...]
> besked - er nummeret koden ind i telefonbogen med + eller et andet mystisk

Det sker både når jeg svarer tidl sms, laver en ny sms.
Jeg har prøvet både +45xxxxxxxx og xxxxxxxx det gør ikke forskel.

--
Maria

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-12-09 14:37

> Så må vi jo kontakte CBB og få dem til at tjekke om hvorfor hun ikke
> modtager mine sms.

CBB vil desværre ikke kunne se noget om dette da beskederne er sendt via.
TDC's SMSC. Fejlfinding i sådanne sager vil altid skulle ske fra A til B, så
du har gjort det helt rigtige ved at kontakte TDC, det er bare ærgerligt de
ikke har kunnet hjælpe :(

Fra : MariaH

Dato : 26-12-09 05:30

> Har du helt seriøst prøvet at bruge en anden telefon over flere dage...?

Ja det har jeg.
Troede ellers at det måske var min SE C905.
--
Maria

Fra : Jean

Dato : 19-12-09 10:27

"Rander" skrev:
> Er der andre der oplever det i øjeblikket? Jeg ved at de har haft
> problemet før for nogle år siden, men jeg troede ærlig talt at det var
> løst for længst!?

Jeg oplever det ikke, da næsten alle jeg kender bruger TDCs net.

Har I udelukket modtager-telefonen?

For hvis SMS'erne når frem, så kan det næsten ikke være routing'en hos Telia
den er gal med.

Prøv at bruge en anden telefon i nogle dage... med Telia-kortet i.

Mvh Jean.

Fra : Rander

Dato : 19-12-09 22:32

Jean skrev noget i denne stil, den 19-12-2009 10:26:
> Har I udelukket modtager-telefonen?

Du mener "telefonerNE?" Som jeg skriver er problemet begge veje...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-12-09 11:23

> Du mener "telefonerNE?" Som jeg skriver er problemet begge veje...

Fejlen er tilsyneladende kendt -
http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=-1327465836

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-12-09 12:31

Rander skrev:
> Er der andre der oplever det i øjeblikket? Jeg ved at de har haft
> problemet før for nogle år siden, men jeg troede ærlig talt at det var
> løst for længst!?

Jeg mindes at have oplevet problemer med modtagelse af SMS'er mellem
Telia og Sonofon, resultatet var at SMS'erne blev sendt flere gange, det
galdt i begge retninger. Problemet eksisterede kun til Telia kunder, og
delay på levering var også normalt.

Men kan forstå at det tilsyneladende ikke helt er løst endnu? :P

- Chano Andersen.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-12-09 15:43

Tilsyneladende, ja - jf. http://mobildebat.dk/showthread.php?t=165816