Forret til nytår
Fra : sofie@familiemad.dk

Dato : 18-12-09 15:19

Jeg mangler kraftig inspiration, jeg har pløjet utallige kogebøger
igennem, men kan ikke finde noget ....
Jeg skal lave en forret til nytårsaften, den må ikke indeholde fisk
eller skaldyr, - den skal være smart, trendy, se svær ud med være
nem

Gode bud modtages med kyshånd

Sofie
www.familiemad.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-12-09 09:36

sofie@familiemad.dk skrev:
> [...]
> Jeg skal lave en forret til nytårsaften, den må ikke indeholde fisk
> eller skaldyr, - den skal være smart, trendy, se svær ud med være

Pebercarpaccio m/rucola, parmesan og honning/balsamico/oliedressing..

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 19-12-09 14:28

On Fri, 18 Dec 2009 14:19:00 -0800 (PST), sofie@familiemad.dk wrote:

> [...]
>Jeg skal lave en forret til nytårsaften, den må ikke indeholde fisk
>eller skaldyr, - den skal være smart, trendy, se svær ud med være

Hej

Hvad med en suppe, Jordskokkesuppe er godt
Eller måske en grøntsags terrine

Nu skriver du selv at det ikke må være fisk eller skaldyr, men
kammuslinger med tomatrisotto, er en af mine favoritter

/Bjarne

Fra : Sybil

Dato : 19-12-09 21:36

<sofie@familiemad.dk> wrote in message
[...]

Denne suppe er rigtig god, og den er nem at lave. Jeg har set at der står at
det ikke må være med skaldyr, men rejerne skal ikke i suppen, så du kan bare
lade være med at komme dem i, eller kun komme dem i til de personer som vil
have det.

Karry/tomat-suppe
(Forret til 10 personer)

Ingredienser:

3 løg
3 fed hvidløg
3 spsk karry
olie
1 dåse fersken
3 dåser hakkede tomater
¾ l piskefløde
1 tsk chili
600 g rejer

Svits løg, hvidløg og karry i olien, tilsæt saften fra fersknerne, samt de
hakkede tomater. Lad det stå og simre lidt.
Lige inden servering tilsættes fløden og suppen varmes op - uden at koge.
Smag til med chili.
Fersknerne skæres i små tern og tilsættes.
De kolde rejer lægges i tallerknerne og suppen hældes over.

Mvh
Majken

Fra : Niels

Dato : 19-12-09 16:39

den skal være smart, trendy, se svær ud med være nem

Hvorfor skal forretten opfylde disse tåbelige krav? Hvorfor vil du
snyde dine gæster?
Skal den også være hysterisk reklamefinansieret som www.familiemad.dk?

--
Niels