MS Windows
briani 27239
Vrker disse programmer med Win 7 ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-09 22:53

Hej.

Jeg får snart en medarbejder pc med Win 7, og er interesseret i at vide om
nogle ved, om disse programmer virker i Win 7?

Photo Shop Elements 6 ?

Lydprogrammet "Audacity?

Jeg kører XP på nuværede tidspunkt.

Hvordan kan jeg generelt undersøge om et givent program vil virke
umiddelbart med Win 7? ( Jeg vil gerne forberede mig lidt og vurdere, hvilke
programmer jeg vil overføre til den nye pc).

Mvh

Jesper.

Fra : Mads

Dato : 18-12-09 23:05

On Fri, 18 Dec 2009 22:52:50 +0100, "Jesper" <christop at
post1.dknet.dk> wrote:

> [...]
>umiddelbart med Win 7? ( Jeg vil gerne forberede mig lidt og vurdere, hvilke
>programmer jeg vil overføre til den nye pc).

Jeg har endnu ikke oplevet et program der ikke virkede med W7. Jeg
bruger så godtnok 2 andre programmer til grafik og lyd, nemlig Paint
Shop X og Cool Edit Pro, men de virker ihvertfald fint med både XP og
W7.

Men tjek dog på de respektive programmers websites. Der står sikkert
om de er W7 kompatible

mvh Mads

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-12-09 23:49

Jesper skrev:

> Lydprogrammet "Audacity?

Audacity kører fint på mit Windows 7.
Jeg skulle godt nok lige opdatere en driver til mit lydkort, men det er
jo ikke programmets skyld.

Faktisk lader det til at køre mere stabilt på Win7 end det gjorde på
Vista hvor det crashede ret ofte.

Jeg kender ikke Photoshop Elements andet end af navn.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Annette

Dato : 19-12-09 22:19

> Audacity kører fint på mit Windows 7.
> Jeg skulle godt nok lige opdatere en driver til mit lydkort, men det er jo
> ikke programmets skyld.

Jeg kan ikke få Audacity 1.2.6 til at køre på min nye PC med Win7 64. Savner
det meget.

Hvordan opdaterer jeg driveren til lydkortet, for at se om det kunne gøre
tricket?

Annette

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 19-12-09 11:05

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> umiddelbart med Win 7? ( Jeg vil gerne forberede mig lidt og vurdere,
> hvilke programmer jeg vil overføre til den nye pc).

kør windows7 upgrade advisor:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx
mvh
HC

Fra : Hagar

Dato : 19-12-09 14:50

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> umiddelbart med Win 7? ( Jeg vil gerne forberede mig lidt og vurdere,
> hvilke programmer jeg vil overføre til den nye pc).

Jeg bruger selv en masse forskellige programmer på min, og det eneste der
ikke vil virke, det er Partitionmagic 8, ellers har alt andet virket fint.
Jeg bruger blandt andet Photoshop CS2 og andre programmer der er langt
ældre, så det er bare om at prøve, om ikke andet, så følg de andres råd.

Hagar

Fra : Snuden

Dato : 19-12-09 22:09

--
Snuden

Fra : Snuden

Dato : 19-12-09 22:15

post1.dknet.dk> wrote:

> [...]
>umiddelbart med Win 7? ( Jeg vil gerne forberede mig lidt og vurdere, hvilke
>programmer jeg vil overføre til den nye pc).

Check Microsofts kompatibilitets-liste. Den kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=890e522e-e39e-4278-aebc-186f81e29173

En anden nævnte Upgrade Advisor - den kan også anvendes
--
Snuden

Fra : Jesper

Dato : 20-12-09 09:29

> [...]
> umiddelbart med Win 7? ( Jeg vil gerne forberede mig lidt og vurdere,
> hvilke programmer jeg vil overføre til den nye pc).

Mange tak for hjælpen til alle.

Mvh

Jesper