MS Windows
briani 27239
Det skal de sgu' ikke bestemme...
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-12-09 15:42

Idioterne i Brussel, altså!

<http://www.business.dk/tech-mobil/alle-windows-brugere-faar-frit-valg-paa-
nettet>

: Men også nuværende Windows-brugere vil automatisk få en opdatering til
: computeren, så de skal beslutte sig.

Jeg vælger altid "Bruger defineret".

Hvad er egentlig forskellen? Jeg forstiller mig, at med "Automatisk" får
jeg ikke mulighed for at vælge, hvilke opdateringer der bliver installeret,
og hvilke jeg ikke vil ha' skal installeres.

--
Oops!... I did it again

Fra : KentBM

Dato : 17-12-09 19:14

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
> jeg ikke mulighed for at vælge, hvilke opdateringer der bliver installeret,
> og hvilke jeg ikke vil ha' skal installeres.
Du får et valg i mellem 12 browsere og kan bare vælge den du allerede
har, som jeg kan se af artiklen. Så hvad er problemet?

Den slags bliver bestem ud fra den "almindelige" bruger, som måske ikke
engang ved, at der er andet end IE. Så bliver den almindelige bruger
klar over dette og vi andre kan forsætte uforstyret.

Og mere er der vel ikke i den artikel, så vidt jeg kan se?

--

Kent

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-12-09 00:54

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> Axel Hammerschmidt skrev:

<snip>

> Du får et valg i mellem 12 browsere og kan bare vælge den du allerede
> har, som jeg kan se af artiklen. Så hvad er problemet?

Min download hastighed.

Jeg kan se der findes to ikke-automtisk, en "Bruger defineret" og en
"Hurtig".

Hvad er forskellen?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-09 02:54

Axel Hammerschmidt wrote:
> Idioterne i Brussel, altså!
>
> <http://www.business.dk/tech-mobil/alle-windows-brugere-faar-frit-valg-paa-
> nettet>

Rolig nu, Axel.

> : Men også nuværende Windows-brugere vil automatisk få en opdatering til
> : computeren, så de skal beslutte sig.

Jep, altså er det stadig status-quo - intet frit valg. Du skal ganske
enkelt installere en browser uanset, om du vil det eller ej...

> [...]
> jeg ikke mulighed for at vælge, hvilke opdateringer der bliver installeret,
> og hvilke jeg ikke vil ha' skal installeres.

Såvidt jeg har forstået det på Mz's hjemmeside, vil det ikke længere
være muligt med Win7. - Altså alt eller intet....

Men...

"EU har frafaldet bødekravet og bilagt den to år gamle sag, efter at
Microsoft bøjede sig. Det var konkurrenten Opera, der klagede over den
manglende konkurrence ved, at Microsofts egen Internet Explorer som
standard ligger installeret på alle Windows-PCer."

Det er jo heller ikke rigtigt. EU har stillet sagen i _bero_ og ikke
frafaldet noget som helst. MS skal stadig betale den bøde på 12mia. de
allerede er idømt (ikke 10mia., som der står på hjemmesiden). Men M$
slipper for yderligere bødeforlæg - ihvertfald indtil videre...

Det er heller ikke rigtigt, at det er Opera, der har indgivet klagen.
Folkene bag Opera kan ganske enkelt ikke indbringe en sådan 'klage' for
EU, da Norge ikke er medlem og EU ret altså ikke gælder i Norge. Norge
har en handelsmæssig associeringsaftale på nogle områder, men ikke på alle.

Men det er rigtigt, at Opera var en af dem, der indgav en klage. Med i
klagegruppen var både Netscape, Mozilla, Opera og det tyske iCab, selvom
de ikke laver browsere til Windows....

mvh. Erik Richard