Farvelaser
Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 13:36

Jeg er ved at søge efter en farvelaser printer med 2 sides udskrivning.
Jeg har fundet denne:
Xerox Phaser 6280DN'
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=525209

men jeg kan ikke lige se om den kan tilsluttes min LPT port? Hvordan er
det lige jeg se det?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : JYH

Dato : 15-12-09 13:56

Asbjørn M. Nielsen wrote:
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=525209
>
> men jeg kan ikke lige se om den kan tilsluttes min LPT port? Hvordan

Google på Xerox Phaser 6280DN:
http://www.office.xerox.com/printers/color-printers/phaser-6280/spec-enus.html

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 14:19

JYH skrev:

> Google på Xerox Phaser 6280DN:
> http://www.office.xerox.com/printers/color-printers/phaser-6280/spec-enus.html

Og?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 14:36

Asbjørn M. Nielsen skrev:

> Og?

Og der var jeg så for hurtig med send tasten

Er der nogen der har erfaring med den printer?
Skal jeg hellere vælge en anden?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : jk

Dato : 15-12-09 14:40

On Tue, 15 Dec 2009 13:35:42 +0100, Asbjørn M. Nielsen
<asbjorn@lite.invalid> wrote:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=525209
>
>men jeg kan ikke lige se om den kan tilsluttes min LPT port? Hvordan er

Den har usb 2.0 port og RJ45 port (kablet netværk).
http://cgi.ebay.com/Xerox-Xerox-Phaser-6280DN-Laser-Printer---6280%2FDN_W0QQitemZ190355233059QQcmdZViewItemQQimsxZ20091205?IMSfp=TL091205195004r11165

Noget så oldnordisk som en parallel port bruger man næsten ikke mere.
Alt bliver serielt. Kablerne er billigere.

Det der med 2 sidet udskrift, fatter jeg ikke rigtigt, hvad er. Duplex
er det ikke.

mvh

John

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-12-09 14:52

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det der med 2 sidet udskrift, fatter jeg ikke rigtigt, hvad er. Duplex
> er det ikke.

Jeg tror, det er noget med, at du kan udskrive 2 sider inden der skal
skiftes toner
--
mvh/Preben

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 14:53

jk skrev:

> [...]

> Noget så oldnordisk som en parallel port bruger man næsten ikke mere.
> Alt bliver serielt. Kablerne er billigere.

Nå ikke. jeg har da 2 mono laserprinter der bruger lpt. Den ene har også
usb.

> Det der med 2 sidet udskrift, fatter jeg ikke rigtigt, hvad er. Duplex
> er det ikke.

Hvad er duplex så?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 14:55

jk skrev:

> Det der med 2 sidet udskrift, fatter jeg ikke rigtigt, hvad er. Duplex
> er det ikke.
Kom lige til at tænke på at, hos mig er 2 sidet og dobbeltsidet det
sammen. Undskyld hvis det forvirrer

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-12-09 20:32

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i meddelelsen

> Kom lige til at tænke på at, hos mig er 2 sidet og dobbeltsidet det
> sammen. Undskyld hvis det forvirrer
>
> --
> Venlig hilsen
> Asbjørn M. Nielsen

Hvorfor skal det være til lpt port? Der er jo netværksport og usb hvilket er
bedre. Hvis det er fordi den skal bruges på en gammel pc med gammelt
styresystem, skal du nok lige være opmærksom på, om der findes drivere til
det styresystem.

Kurt

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 20:59

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> hvilket er bedre. Hvis det er fordi den skal bruges på en gammel pc
> med gammelt styresystem, skal du nok lige være opmærksom på, om der

Fordi der er en lpt-port.
Den kan jeg lige så godt bruge hvis det er muligt.
Styresystemet er XP med alle opdateringer.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-12-09 00:54

Asbjørn M. Nielsen skrev:

> Fordi der er en lpt-port.

Ja, lpt-porte er gammeldags - en ny pc er ikke
engang født men den.

> Den kan jeg lige så godt bruge hvis det er muligt.

Ja, men det er de færreste printere der i dag understøtter
det - langt de fleste kører på usb og/eller lan.

Har man en ny pc og en gammel printer, er man ofte
nødt til at sætte et parallel-kort i maskinen.

Det kan købes for næste ingen penge.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-12-09 20:31

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Nå ikke. jeg har da 2 mono laserprinter der bruger lpt. Den ene har også
> usb.

Overførselshastigheden på parallel porten er 2-4 Mbit/sec. Selv USB 1.1
er mindst 3 gange hurtigere end dette, og en nyere printer har USB 2.0
<http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_port>

Dertil kommer at kablerne er dyrere og mere besværlige at håndtere. Så
ja, "oldnordisk" er det rette ord.

(jeg skal gerne indrømme at jeg indtil for et par uger siden gik og
troede at parallel var hurtigere end USB 1.1 i min næsten 10 år gamle
Brother printer, men det er altså ikke tilfældet, så nu kører jeg USB til
den).

--
Jesper Lund

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-12-09 20:56

Jesper Lund skrev:

> Overførselshastigheden på parallel porten er 2-4 Mbit/sec. Selv USB 1.1
> er mindst 3 gange hurtigere end dette, og en nyere printer har USB 2.0
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_port>

Nu går jeg ikke så meget op i hastighed. Jeg har tid nok.

> Dertil kommer at kablerne er dyrere og mere besværlige at håndtere. Så
> ja, "oldnordisk" er det rette ord.

Er den en gang købt og monteret kan den sidde der i flere år
Og jeg har en 5 meter printerkabel der ligger og venter på at blive brugt

> [...]
> troede at parallel var hurtigere end USB 1.1 i min næsten 10 år gamle
> Brother printer, men det er altså ikke tilfældet, så nu kører jeg USB

Som sagt, jeg går ikke så meget op i hastighed.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-09 17:02

> Er den en gang købt og monteret kan den sidde der i flere år
> Og jeg har en 5 meter printerkabel der ligger og venter på at blive
> brugt
>
> Som sagt, jeg går ikke så meget op i hastighed.

Hvorfor dælen så gå og døjes med det store tykke trælse parallel kabel med
25 ledere istedet for et USB kabel!?

Jeg synes at et krav om LPT port er noget underligt, jeg kunne forestille
mig at man betaler mere ekstra for en printer med LPT port end et 5 meters
højkvalitets USB kabel koster..?

Brian