KÆRESTE SORGER
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 04:07

Nå så fik jeg den sgu endeligt set :)
godt filmet de unge mennesker spiller udemærket - temaet er well næppe
fremmed for de fleste i værste fald lidt forudsigeligt ...MEN jeg tror altså
man skal have været aldersvarende i 1962 for at den taler til en rigtigt -
når jeg samenlinger den med min egen ungdom i 80 erne - så er den jo
utroligt uskyldig næsten blufærdig i forhold til post punks generationen
vores poet var helt klar Ian cutis http://chokmah.dk/JOY-Divsion/index1.html
se evt. filmen control

De første af mine venner døde allerede da de var 16 - 20 år i 86 selvmord
aids OD er - det var druk stoffer vold kriminalitet promiskuøsitet.
Ind til et eller andet smart menneske opfandt en pc og et 14:4 modem ...og
der har vi så sidet siden :)

men et spænende indblik at få i sine forældres ungdom - det sjovt de nævner
digteren - Morten Nielsen som jeg selv har glæden af at side og læse -
fremragende
jeg synes det er en udemærket film - men den er skrevet til sin genration
der virker utroligt blufærdig på sin eftertid ...

bedste hilsner
BMM

Fra : Peter Heide

Dato : 17-12-09 17:25

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg synes det er en udemærket film - men den er skrevet til sin genration
> der virker utroligt blufærdig på sin eftertid ...

Fuldstændig enig i dit syn på Kæreste Sorger. Ikke een af de bedste
Malmros-film ( som jeg stadig syntes er Århus by Night ) men fin nok.
Men....hvis han laver en ny film, hvad han ikke har planer om, håber jeg at
Malmros skifter boldgade : der kan vist ikke vrides flere historier udaf
hans oplevelser i folkeskolen og tid i gyminasiet.

Kan også anbefale filmen Control om Ian Curtis / Joy Division. De 2 LPer de
udsendte i 79/80 holder stadig. Især Closer er en klassiker. En hel del af
det dér "new wave" der udkom dengang er fandme slemt at genhøre , med
undtagelse af nævnte og Wire's 154 som er to af mine alltime faves fra den
tid.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 18:36

Peter Heide wrote:

Hej Peter ...

> Fuldstændig enig i dit syn på Kæreste Sorger. Ikke een af de bedste
> Malmros-film ( som jeg stadig syntes er Århus by Night ) men fin nok.

Bestemt ... fin nok og helt sikkert et sjovt gensyn for dem som var unge den
gang

> Men....hvis han laver en ny film, hvad han ikke har planer om, håber
> jeg at Malmros skifter boldgade : der kan vist ikke vrides flere
> historier udaf hans oplevelser i folkeskolen og tid i gyminasiet.

ja jundskabens træ var go

> Kan også anbefale filmen Control om Ian Curtis / Joy Division.

ork jeg har den og har set den 9 gange

> De 2
> LPer de udsendte i 79/80 holder stadig.

har haft dem siden 1983 og har sikkert hørt unknown pleasuers de første 3000
gange

> Især Closer er en klassiker.

jeg ved der er mange der synes den om ikke andet er musikalsk bedst - men
lyrisk
er imho Unknown Pleasur den bedste - fordi der er det som der stadigt er
noget inden i Ian der prøver
hvor han helt klart har givet op på closer og man kan mærke selvmordet
næsten er sket som det kom
da han som bare 24 årige hængte sig ...

> En hel del af det dér "new wave" der udkom dengang er fandme slemt at
> genhøre , med undtagelse af nævnte og Wire's 154 som er to af mine
> alltime faves fra den tid.

jeg må indrømme jeg høre det ikke ... er mest til Lou Reed - Pink floyd (
den del der har med Roger W at gøre ) Doors
& John Lennon ..

som jeg tænker over det så er Ian Cutis for min generation hvad Jim Morrison
var for 68 `erne - jeg tror de 2 ville have meget at tale om
måske gør de det :)

Mv.
Bo MM

Fra : Peter Heide

Dato : 17-12-09 20:09

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hej Bo,

> jeg må indrømme jeg høre det ikke ... er mest til Lou Reed - Pink floyd
> ( den del der har med Roger W at gøre ) Doors
> & John Lennon ..

Off-topic....men hva' pokker : det er jul :

Min 5 absolut favoritter er ( Velvet ikke indberegnet ) :

3. Berlin
1. Street Hassle ( elsker den)
2. The Bells
4. Take No Prisoners

5. ..og en bootleg : en dobbelt CD "Banging on my drums" med soundboard /
Audience optagleser fra 1975 - 1977

Ved sgu ikke hvad der skete med Lou Reed i 80erne ( lige med undtaglese af
The Blue Mask ) han droppede jo sprutten / stofferne, og blev kedelige, på
en eller anden måde. Der har været nogle enkelte numre på diverse LPer og
CDer , der er helt oppe ved hans 60/70er produktion....men der fandme langt
imellem.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-09 20:22

Peter Heide wrote:

hej Peter

> Off-topic....men hva' pokker : det er jul :

ja vi må heller forsætte i snak.snik gruppen :)

> Min 5 absolut favoritter er ( Velvet ikke indberegnet ) :
>
> 3. Berlin
> 1. Street Hassle ( elsker den)
> 2. The Bells
> 4. Take No Prisoners

de er formidable men har nu mest hørt loss & Magic selv om de alle er gode

> 5. ..og en bootleg : en dobbelt CD "Banging on my drums" med
> soundboard / Audience optagleser fra 1975 - 1977

den har jeg ikke :/

> [...]
> numre på diverse LPer og CDer , der er helt oppe ved hans 60/70er
> produktion....men der fandme langt imellem.

Nahh det blev bare noget andet ... som jeg høre dem handler mange af dem om
at blive voksen
der kom dog en hvor min smerte grænse blev nået - kan ikke huske hvad den
heder men indholdte nr
mamas got a lover

dk.snak.snik