Massagesæder
Fra : Hans Poulsen

Dato : 17-12-09 08:23

På udstillinger og foran adskillige større forretninger i indkøbscentre er
der tit lænestole med indbyggede massageapperater.

Det er behageligt og afslappende at sidde nogle mintter og lade sig ælte
igennem, men er det

- Sundt?
- Skadeligt?

Google, OBH NORDICA, viser diverse massagesæder - altså ikke regulære
lænestole, men en pude til at placere i egen lænestol.

Et af mærkerne hedder *Shiatsu Massagesæde 6088* og koster 1.169,00 kr.

Er der nogen her i gruppen, der har erfaring med den slags massagesæder?

Skadelige virkninger, hvis man overdriver?

Hvor mange minutter skal gå, før der er tale om overdrivelser, og hvori
består skadevikningerne?

Hans Poulsen
1804

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 17-12-09 20:43

Hans Poulsen skrev:
> [...]
>
> Skadelige virkninger, hvis man overdriver?
>
> Hvor mange minutter skal gå, før der er tale om overdrivelser, og hvori

Da de massagesæder ikke er godkendt som medicinsk udstyr så hører de
under produktansvarsloven. De vil næppe være skadelige, og de kan ikke
markedsføres som sunde. Mit bedste bud vil være at de hverken er
skadelige (hvis brugt korrekt) eller sunde....

Jesper

Fra : Hans Poulsen

Dato : 20-12-09 16:15

"Jesper Mehlsen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> produktansvarsloven. De vil næppe være skadelige, og de kan ikke
> markedsføres som sunde. Mit bedste bud vil være at de hverken er skadelige

Tak, Jesper, for dit gode svar.

Glædelig jul og venlig hilsen

Hans

Fra : Hm

Dato : 21-12-09 10:29

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Mehlsen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Jeg købte et for lidt over et år siden

Aner det ikke.

Det er vel ikke anderledes end hvis du får en ordentlig omgang massage på
bestemte muskler.

Hanne´/ som syntes det hjælper når jeg har rygsmerter.