/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Batteriet aflader
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 15-12-09 12:10

Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet motoren -
30 hk yamaha med elstart og powertrim - og jeg måtte have en jumpstarter på,
da jeg sugede al strøm ud af batteriet. Da jeg så lå og pjaskede rundt ud
for Sofiero i Sverige bemærkede jeg, at ekkoloddet døde, hvis jeg sejlede
meget langsomt. Stoppede moptoren for at undersøge, hvad der måtte være galt
med loddet, hvorefter der igen ikke var startstrøm. Heldigvis havde jeg
jumpstarteren i båden, så den kom i gang igen. Men efterfølgende noterede
jeg mig, at loddet kun virkede, hvis jeg gav lidt mere gas end normalt. Og
vel i land var der ikke strøm nok til at bruge powertrim.

Batteriet er under et år gammelt. Motoren har fået service. Og skuden sejler
normalt. Hvad kan der være galt, når den alligevel aflader?

--
><///°> Torben



 
 
blueocean (15-12-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 15-12-09 04:50

On 15 Dec., 12:10, "3140 Abildgaard" <FJERNpialy...@get2net.dk> wrote:
> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet motoren -
> 30 hk yamaha med elstart og powertrim - og jeg måtte have en jumpstarter på,
> da jeg sugede al strøm ud af batteriet. Da jeg så lå og pjaskede rundt ud
> for Sofiero i Sverige bemærkede jeg, at ekkoloddet døde, hvis jeg sejlede
> meget langsomt. Stoppede moptoren for at undersøge, hvad der måtte være galt
> med loddet, hvorefter der igen ikke var startstrøm. Heldigvis havde jeg
> jumpstarteren i båden, så den kom i gang igen. Men efterfølgende noterede
> jeg mig, at loddet kun virkede, hvis jeg gav lidt mere gas end normalt. Og
> vel i land var der ikke strøm nok til at bruge powertrim.
>
> Batteriet er under et år gammelt. Motoren har fået service. Og skuden sejler
> normalt. Hvad kan der være galt, når den alligevel aflader?
>
> --
>
>
>
> ><///°> Torben- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

På denne tid af året er der en større afladning end normalt, og husk
så også at din start motor bruger væsentlig mere strøm nu det er koldt
og temperatur er lav. Det er et normalt fænomen, du bør lade dit
batteri op med en land strøms lader der vedligeholder dit batteri når
du ikke bruger det. Din motor kan ikke nå og oplade dit batteri med
det forbrug du har. Så enten hiver du batteriet ud og ind i varmen og
få det ordentlig opladet eller også sætter du landstrøm på med en
lader.

Gert

3140 Abildgaard (20-12-2009)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 20-12-09 11:07

blueocean wrote:
> On 15 Dec., 12:10, "3140 Abildgaard" <FJERNpialy...@get2net.dk> wrote:
>> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet
>> motoren - 30 hk yamaha med elstart og powertrim - og jeg måtte have
>> en jumpstarter på, da jeg sugede al strøm ud af batteriet. Da jeg så
>> lå og pjaskede rundt ud for Sofiero i Sverige bemærkede jeg, at
>> ekkoloddet døde, hvis jeg sejlede meget langsomt. Stoppede moptoren
>> for at undersøge, hvad der måtte være galt med loddet, hvorefter der
>> igen ikke var startstrøm. Heldigvis havde jeg jumpstarteren i båden,
>> så den kom i gang igen. Men efterfølgende noterede jeg mig, at
>> loddet kun virkede, hvis jeg gav lidt mere gas end normalt. Og vel i
>> land var der ikke strøm nok til at bruge powertrim.
>>
>> Batteriet er under et år gammelt. Motoren har fået service. Og
>> skuden sejler normalt. Hvad kan der være galt, når den alligevel
>> aflader?
>>
>> --
>>
>>
>>
>>> <///°> Torben- Skjul tekst i anførselstegn -
>>
>> - Vis tekst i anførselstegn -
>
> På denne tid af året er der en større afladning end normalt, og husk
> så også at din start motor bruger væsentlig mere strøm nu det er koldt
> og temperatur er lav. Det er et normalt fænomen, du bør lade dit
> batteri op med en land strøms lader der vedligeholder dit batteri når
> du ikke bruger det. Din motor kan ikke nå og oplade dit batteri med
> det forbrug du har. Så enten hiver du batteriet ud og ind i varmen og
> få det ordentlig opladet eller også sætter du landstrøm på med en
> lader.
>
> Gert

Takker.

--
><///°> Torben



Ukendt (15-12-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-09 19:36


"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:4b276ea6$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet
> motoren - 30 hk yamaha med elstart og powertrim - og jeg måtte have en
> jumpstarter på, da jeg sugede al strøm ud af batteriet. Da jeg så lå og
> pjaskede rundt ud for Sofiero i Sverige bemærkede jeg, at ekkoloddet døde,
> hvis jeg sejlede meget langsomt. Stoppede moptoren for at undersøge, hvad
> der måtte være galt med loddet, hvorefter der igen ikke var startstrøm.
> Heldigvis havde jeg jumpstarteren i båden, så den kom i gang igen. Men
> efterfølgende noterede jeg mig, at loddet kun virkede, hvis jeg gav lidt
> mere gas end normalt. Og vel i land var der ikke strøm nok til at bruge
> powertrim.
>
> Batteriet er under et år gammelt. Motoren har fået service. Og skuden
> sejler normalt. Hvad kan der være galt, når den alligevel aflader?
>
> --
>><///°> Torben
>


Og du er sikker på, at batteriet var fuldt opladet, da du sidst "parkerede"
den?

Den mulighed, at det er din generator det er galt med, kan jo godt være til
stede.
Især om der, som du beskriver, ikke er strøm nok, når maskineriet kører--

Syremåler på batteriet, samt mål ladestrømmen fra generatoren.

MVH
Egon


clausbp. (20-12-2009)
Kommentar
Fra : clausbp.


Dato : 20-12-09 00:27

3140 Abildgaard skrev:
> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet motoren -
> 30 hk yamaha med elstart og powertrim - og jeg måtte have en jumpstarter på,
> da jeg sugede al strøm ud af batteriet. Da jeg så lå og pjaskede rundt ud
> for Sofiero i Sverige bemærkede jeg, at ekkoloddet døde, hvis jeg sejlede
> meget langsomt. Stoppede moptoren for at undersøge, hvad der måtte være galt
> med loddet, hvorefter der igen ikke var startstrøm. Heldigvis havde jeg
> jumpstarteren i båden, så den kom i gang igen. Men efterfølgende noterede
> jeg mig, at loddet kun virkede, hvis jeg gav lidt mere gas end normalt. Og
> vel i land var der ikke strøm nok til at bruge powertrim.
>
> Batteriet er under et år gammelt. Motoren har fået service. Og skuden sejler
> normalt. Hvad kan der være galt, når den alligevel aflader?
>
Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet, så er
man orienteret om man har ladning eller forbrug på sit batteri, helt op
til 50Amp. Det er nu testet af, og det virker! Eneste ulempe er, at man
er nødt til lige at afmontere batteriledningen for at få kernen ind.

Når jeg lige synes dette instrument er specielt, så er det fordi det
giver mulighed for at installere instrumentet et godt stykke væk fra
målepunktet. Og der kan jo godt være nogle meter mellem
batteri/generator og cockpit.

Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
mere om hvor du skal søge fejl fremover.

Mvh. Claus

Ukendt (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-09 02:56

clausbp. wrote:
> 3140 Abildgaard skrev:
>> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet
>> motoren
SNIP
>>
> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
> Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
> fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
> på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
> til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet,
SNIP
> Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
> mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>
> Mvh. Claus
Et alternativ kunne være et tangamperemeter fra Biltema, se f.eks.:
http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=3355

Min model har produkt-nummer 15-281. Se http://www.biltema.dk/

Fordelen er, at du blot skal åbne ringen og sætte den omkring lederen;
lukke ringen igen (gøres med tommefingeren - f.eks.! ... ...) og
aflæse strømmen igennem lederen på det lille display ... Ikke andre
ledninger eller instrumenter ... Nemt og hurtigt ...

Ifølge brugsforvirringen har instrumentet en opløsning på 10 mA op til
40 A DC/AC og kan måle jævn- og vekselspænding, modstand, frekveins,
impulskvotient (som jeg ikke aner hvad er ...), kapacitet og har
funktion til diodetest og kontinuitetstest (som jeg heller ikke aner
hvad er ...).

Dette er en "cut&paste" fra Biltemas produktbeskrivelse:
"Måleområder:
Jævnstrøm, DCA: 0-40-200 A
Vekselstrøm, ACA: 0-40-200 A
Jævnstrøm, DCV: 0-400 mV/0-4-40-400-600 V
Vekselspænding, ACV: 0-4-40-400-600 V
Modstand, OHM: 0-400 W/0-4-40-400 kW/0-4-40 MW
Kapacitans: 0-4-40-400 nF/0-4-40-200 µF
Frekvens, (Hz): 0-10-100-1000 Hz/0-10-100-1000 kHz/0-10 MHz
Impulskvotient, %: 0,1-99,9 %"

Prisen er DKK 359,-

--
mvh
Flemming Torp



3140 Abildgaard (20-12-2009)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 20-12-09 11:07

Flemming Torp wrote:
> clausbp. wrote:
>> 3140 Abildgaard skrev:
>>> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet
>>> motoren
> SNIP
>>>
>> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var
>> i Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider
>> den fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man
>> måler på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3
>> ledninger op til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til
>> instrumentet, SNIP Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på
>> yamahaen, så ved du mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>>
>> Mvh. Claus
> Et alternativ kunne være et tangamperemeter fra Biltema, se f.eks.:
> http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=3355
>
> Min model har produkt-nummer 15-281. Se http://www.biltema.dk/
>
> Fordelen er, at du blot skal åbne ringen og sætte den omkring lederen;
> lukke ringen igen (gøres med tommefingeren - f.eks.! ... ...) og
> aflæse strømmen igennem lederen på det lille display ... Ikke andre
> ledninger eller instrumenter ... Nemt og hurtigt ...
>
> Ifølge brugsforvirringen har instrumentet en opløsning på 10 mA op til
> 40 A DC/AC og kan måle jævn- og vekselspænding, modstand, frekveins,
> impulskvotient (som jeg ikke aner hvad er ...), kapacitet og har
> funktion til diodetest og kontinuitetstest (som jeg heller ikke aner
> hvad er ...).
>
> Dette er en "cut&paste" fra Biltemas produktbeskrivelse:
> "Måleområder:
> Jævnstrøm, DCA: 0-40-200 A
> Vekselstrøm, ACA: 0-40-200 A
> Jævnstrøm, DCV: 0-400 mV/0-4-40-400-600 V
> Vekselspænding, ACV: 0-4-40-400-600 V
> Modstand, OHM: 0-400 W/0-4-40-400 kW/0-4-40 MW
> Kapacitans: 0-4-40-400 nF/0-4-40-200 µF
> Frekvens, (Hz): 0-10-100-1000 Hz/0-10-100-1000 kHz/0-10 MHz
> Impulskvotient, %: 0,1-99,9 %"
>
> Prisen er DKK 359,-

Sejler til Sverige og køber et :_-)

--
><///°> Torben



SørenH (21-12-2009)
Kommentar
Fra : SørenH


Dato : 21-12-09 14:31

Flemming Torp skrev:
> clausbp. wrote:
>> 3140 Abildgaard skrev:
>>> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet
>>> motoren
> SNIP
>> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
>> Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
>> fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
>> på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
>> til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet,
> SNIP
>> Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
>> mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>>
>> Mvh. Claus
> Et alternativ kunne være et tangamperemeter fra Biltema, se f.eks.:
> http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=3355
>
> Min model har produkt-nummer 15-281. Se http://www.biltema.dk/
>
> Fordelen er, at du blot skal åbne ringen og sætte den omkring lederen;
> lukke ringen igen (gøres med tommefingeren - f.eks.! ... ...) og
> aflæse strømmen igennem lederen på det lille display ... Ikke andre
> ledninger eller instrumenter ... Nemt og hurtigt ...
>
> Ifølge brugsforvirringen har instrumentet en opløsning på 10 mA op til
> 40 A DC/AC og kan måle jævn- og vekselspænding, modstand, frekveins,
> impulskvotient (som jeg ikke aner hvad er ...), kapacitet og har
> funktion til diodetest og kontinuitetstest (som jeg heller ikke aner
> hvad er ...).
>
> Dette er en "cut&paste" fra Biltemas produktbeskrivelse:
> "Måleområder:
> Jævnstrøm, DCA: 0-40-200 A
> Vekselstrøm, ACA: 0-40-200 A
> Jævnstrøm, DCV: 0-400 mV/0-4-40-400-600 V
> Vekselspænding, ACV: 0-4-40-400-600 V
> Modstand, OHM: 0-400 W/0-4-40-400 kW/0-4-40 MW
> Kapacitans: 0-4-40-400 nF/0-4-40-200 µF
> Frekvens, (Hz): 0-10-100-1000 Hz/0-10-100-1000 kHz/0-10 MHz
> Impulskvotient, %: 0,1-99,9 %"
>
> Prisen er DKK 359,-
>

Du kunne s'mænd osse tilføje, at vi var tre (OleP, dig og mig) som købte
et hver for et par år siden, fik dem testet af en kyndig (OleP) og kunne
konstatere at de generelt holder specs. og fint dækker en sejlers behov
med et godt pris/kvalitets-forhold, - selvom Harding ikke var helt
tilfreds
Jeg har haft mit med på kanalerne sydpå i et par år, har brugt det
jævnligt, og er rigtig godt tilfreds!
Biltema har danske butikker i Næstved og Aalborg samt i flere Skånebyer.
Men, - tag ikke konen med, for I blir garanteret fristet af alt det gode
værktøj til små penge man kan få i Biltema, så det blir let en dyr udflugt!
SØrenH
s/y Marie af Næstved

3140 Abildgaard (21-12-2009)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 21-12-09 15:02

clausbp. wrote:
> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
> Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
> fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
> på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
> til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet, så
> er man orienteret om man har ladning eller forbrug på sit batteri,
> helt op til 50Amp. Det er nu testet af, og det virker! Eneste ulempe
> er, at man er nødt til lige at afmontere batteriledningen for at få
> kernen ind.
> Når jeg lige synes dette instrument er specielt, så er det fordi det
> giver mulighed for at installere instrumentet et godt stykke væk fra
> målepunktet. Og der kan jo godt være nogle meter mellem
> batteri/generator og cockpit.
>
> Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
> mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>
> Mvh. Claus

Har du et link? Jeg har higet og søgt, men kun fundet det tangamperemeter,
som omtales andetsteds i gruppen.

--
><///°> Torben



Ole Pagh (21-12-2009)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 21-12-09 18:22

3140 Abildgaard skrev:
> clausbp. wrote:
>> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
>> Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
>> fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
>> på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
>> til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet, så
>> er man orienteret om man har ladning eller forbrug på sit batteri,
>> helt op til 50Amp. Det er nu testet af, og det virker! Eneste ulempe
>> er, at man er nødt til lige at afmontere batteriledningen for at få
>> kernen ind.
>> Når jeg lige synes dette instrument er specielt, så er det fordi det
>> giver mulighed for at installere instrumentet et godt stykke væk fra
>> målepunktet. Og der kan jo godt være nogle meter mellem
>> batteri/generator og cockpit.
>>
>> Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
>> mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>>
>> Mvh. Claus
>
> Har du et link? Jeg har higet og søgt, men kun fundet det tangamperemeter,
> som omtales andetsteds i gruppen.

Det her, tror jeg, men kun Claus kan endelig be- eller afkræfte det.
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=136045
(vare nr. 25-8003)

Jævnfører man med manualen, passer det fint med det som Claus
beskriver.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)



claus.b.p. (25-12-2009)
Kommentar
Fra : claus.b.p.


Dato : 25-12-09 12:18


"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i meddelelsen
news:mn.ac4e7d9c5aa14a04.97625@xjyllingesydx.xdk...
> 3140 Abildgaard skrev:
>> clausbp. wrote:
>>> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
>>> Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
>>> fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
>>> på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
>>> til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet, så
>>> er man orienteret om man har ladning eller forbrug på sit batteri,
>>> helt op til 50Amp. Det er nu testet af, og det virker! Eneste ulempe
>>> er, at man er nødt til lige at afmontere batteriledningen for at få
>>> kernen ind.
>>> Når jeg lige synes dette instrument er specielt, så er det fordi det
>>> giver mulighed for at installere instrumentet et godt stykke væk fra
>>> målepunktet. Og der kan jo godt være nogle meter mellem
>>> batteri/generator og cockpit.
>>>
>>> Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
>>> mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>>>
>>> Mvh. Claus
>>
>> Har du et link? Jeg har higet og søgt, men kun fundet det
>> tangamperemeter, som omtales andetsteds i gruppen.
>
> Det her, tror jeg, men kun Claus kan endelig be- eller afkræfte det.
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=136045
> (vare nr. 25-8003)
>
> Jævnfører man med manualen, passer det fint med det som Claus beskriver.
>
Det er korrekt at det er dette instrument. Jeg har fulgt med i den gamle
tråd om tangamperemetre, og er enig i at det en god investering til
fejlsøgning, men jeg synes det er lige så vigtigt at have styr på det
daglige forbrug, om der oplades eller aflades osv. Dette instrument er ikke
et præcisionsmåleinstrument !! men giver en klar indikation af om kredsløbet
fungerer.

Mvh. Claus


blueocean (20-12-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 20-12-09 05:11

On 20 Dec., 00:26, "clausbp." <cb...@hotmail.com> wrote:
> 3140 Abildgaard skrev:> Da jeg i går ville ud at fiske, havde jeg svært ved at få startet motoren -
> > 30 hk yamaha med elstart og powertrim - og jeg måtte have en jumpstarter på,
> > da jeg sugede al strøm ud af batteriet. Da jeg så lå og pjaskede rundt ud
> > for Sofiero i Sverige bemærkede jeg, at ekkoloddet døde, hvis jeg sejlede
> > meget langsomt. Stoppede moptoren for at undersøge, hvad der måtte være galt
> > med loddet, hvorefter der igen ikke var startstrøm. Heldigvis havde jeg
> > jumpstarteren i båden, så den kom i gang igen. Men efterfølgende noterede
> > jeg mig, at loddet kun virkede, hvis jeg gav lidt mere gas end normalt. Og
> > vel i land var der ikke strøm nok til at bruge powertrim.
>
> > Batteriet er under et år gammelt. Motoren har fået service. Og skuden sejler
> > normalt. Hvad kan der være galt, når den alligevel aflader?
>
> Og i samme sammenhæng vil jeg da lige fortælle, at jeg sidst jeg var i
> Sverige investerede i et auto-amperemeter hos Biltema, som lider den
> fortræffelighed, at det ikke skal kobles ind i serie med det man måler
> på, men en (jern?)kerne skydes ind udenpå ledningen, og 3 ledninger op
> til instrumentet samt en 12 eller 24V forsyning til instrumentet, så er
> man orienteret om man har ladning eller forbrug på sit batteri, helt op
> til 50Amp. Det er nu testet af, og det virker! Eneste ulempe er, at man
> er nødt til lige at afmontere batteriledningen for at få kernen ind.
>
> Når jeg lige synes dette instrument er specielt, så er det fordi det
> giver mulighed for at installere instrumentet et godt stykke væk fra
> målepunktet. Og der kan jo godt være nogle meter mellem
> batteri/generator og cockpit.
>
> Så en anbefaling fra mig om at smide sådan et på yamahaen, så ved du
> mere om hvor du skal søge fejl fremover.
>
> Mvh. Claus

HEj Claus

Kunne du ikke uddyber hvad det er for et instrument du har købt i
biltema, som du beskriver, jeg har søgt men ikke fundet noget.
Det kunne være interssant at se havd det er, siden du roser det sådan.

mvh.
Gert

Preben Andersen (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 20-12-09 13:46

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:3a510665-5943-44c8-8bd1-d5b6ebddd8e8@m25g2000yqc.googlegroups.com...

Kunne du ikke uddyber hvad det er for et instrument du har købt i
biltema, som du beskriver, jeg har søgt men ikke fundet noget.
Det kunne være interssant at se havd det er, siden du roser det sådan.



Kan du ikke på Biltemas hjemmeside søge på "tangamperemeter"? Når jeg gør
det, får jeg 2 muligheder, hvoraf den ene koster kr. 359,-.
--
mvh/Preben



Ole Pagh (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 20-12-09 14:10

Preben Andersen kom med denne ide:
> "blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:3a510665-5943-44c8-8bd1-d5b6ebddd8e8@m25g2000yqc.googlegroups.com...
>
> Kunne du ikke uddyber hvad det er for et instrument du har købt i
> biltema, som du beskriver, jeg har søgt men ikke fundet noget.
> Det kunne være interssant at se havd det er, siden du roser det sådan.
>
>
>
> Kan du ikke på Biltemas hjemmeside søge på "tangamperemeter"? Når jeg gør
> det, får jeg 2 muligheder, hvoraf den ene koster kr. 359,-.

Jeg tror at det er det her som Claus tænker på:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=136045
(vare nr. 25-8003)

Jævnfører man med manualen, passer det fint med det som Claus
beskriver.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)



Preben Andersen (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 20-12-09 14:44

"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i meddelelsen
news:mn.a3517d9c8675dc47.97625@xjyllingesydx.xdk...
> Jeg tror at det er det her som Claus tænker på:
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=136045
> (vare nr. 25-8003)

Mon dog.
--
mvh/Preben


Ole Pagh (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 20-12-09 14:53

Preben Andersen skrev:
>
> Mon dog.

Hvorfor det svar?

Det er ikke et tangamperemeter som Claus beskriver, men et amperemeter
med en fast ringkerne der monteres på lade/forbrugskablet til
akkumulatoren. Prøv at downloade instrumentets manual.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)



Preben Andersen (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 20-12-09 15:06

"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i meddelelsen
news:mn.a37c7d9c1548d1fe.97625@xjyllingesydx.xdk...

> Det er ikke et tangamperemeter som Claus beskriver, men et amperemeter med
> en fast ringkerne der monteres på lade/forbrugskablet til akkumulatoren.
> Prøv at downloade instrumentets manual.

Beklager meget. Jeg troede, blueocean spurgte efter tangamperemeter. Nu vil
jeg øve mig i at læse rigtigt
--
mvh/Preben


Ole Pagh (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 20-12-09 15:18

Preben Andersen udtrykte præcist:

> Nu vil jeg øve mig i at læse rigtigt

Hø hø... Det kender jeg godt.
Det tager sin tid og kræver en stor indsats og alligevel er resultatet
ikke altid helt tilfredsstillende.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste