MS Windows
briani 27239
hvilken process starter vista fra suspend ~
Fra : Kim Emax

Dato : 16-12-09 08:08

Hej

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over min HP Pavilion slim, der
nægter at sove mere end 30 sekunder af gangen nu. Jeg bruger den som
medie center, derfor står den i suspend mode, men det gider den ikke
ret længe af gangen efter en af MS' mange opdateringer, der er kommet
på det sidste.

Hvordan detecter jeg, hvilken process, det er der bliver ved med at
vække PCen fra suspend?

Mvh
Kim Emax

Fra : Ole C

Dato : 16-12-09 16:29

Kim Emax skrev blandt andet:

> [...]
> på det sidste.
>
> Hvordan detecter jeg, hvilken process, det er der bliver ved med at

Er du sikker på, at det ikke er musen, der "vækker" computeren? Der skal kun
meget små rystelser til, hvis den funktion er sat til - og det er ikke
ualmindeligt at den bliver aktiveret i forbindelse med en opdatering af
muse-softwaren (gælder for eksempel min Logitech).
Hvis du derimod har ret i at en Windows-opdatering er årsagen, er jeg dig
svar skyldig....

--
vh
Ole C

Fra : Kim Emax

Dato : 16-12-09 08:57

On Dec 16, 4:29 pm, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> muse-softwaren (gælder for eksempel min Logitech).
> Hvis du derimod har ret i at en Windows-opdatering er årsagen, er jeg dig

Musen er optisk og vi slukker den, når vi sætter maskinen i standby.

Klikker jeg "power off" på keyboardet, så går PCen i suspend mode... i
30 sekunder eller lign. Jeg prøver at lukke aktive programmer et efter
et, men det er stadig det samme. Jeg oplever det også, når vi ikke er
logget ind, f.eks. når PCen er startet op. Så jeg tror det er noget
grundliggende i Vista eller nogle af HPs følge programmer, der er
årsagen, men da kun Vista er blevet opdateret på det seneste, så
hælder jeg til at det er problemet (og så er fjernbetjeningen i udu
efter seneste opdateringen, skønt! :-/)

Mvh
Kim

Fra : Ole C

Dato : 16-12-09 18:59

Kim Emax skrev blandt andet:

> [...]
> årsagen, men da kun Vista er blevet opdateret på det seneste, så
> hælder jeg til at det er problemet (og så er fjernbetjeningen i udu

Kig evt. i BIOS om der skulle være en indstilling der hedder noget i retning
af "Wake On LAN".
I givet fald, sørg for at den er deaktiveret.
Og så ved jeg ikke hvilken fjernbetjening du taler om - men kan den være
synderen?

--
vh
Ole C

Fra : Kim Emax

Dato : 16-12-09 15:50

On Dec 16, 6:58 pm, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> Kig evt. i BIOS om der skulle v re en indstilling der hedder noget i retning
> af "Wake On LAN".

Jeg skal ikke sige om en windows opdatering finder på at rette i
BIOSen, men det ville i grunden ikke undre mig

> I givet fald, s rg for at den er deaktiveret.

Jeg prøver at pille netstikket ud, så skulle det være til at teste

> Og s ved jeg ikke hvilken fjernbetjening du taler om - men kan den v re
> synderen?

Det er et mediecenter med trådløst keyboard og mus + en fjernbetjening
(der vist nok kører på infrarød). Efter sidste opdatering, så virker
fjernbetjeningen ikke længere, systemet kan ikke genkende den... Jeg
skal have kigget på, hvad det er for et mærke og model og så må jeg
finde en opdatering til den og geninstallere driverne... Men jeg tror
ikke det er årsagen til at PCen konstant starter op igen, men i disse
klimatopmøde dage, der skal den da kun køre, når den skal bruges, det
er da klart

Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 17-12-09 03:59

On Dec 16, 11:49 pm, Kim Emax <kime...@gmail.com> wrote:

> Jeg skal ikke sige om en windows opdatering finder på at rette i
> BIOSen, men det ville i grunden ikke undre mig

> Jeg prøver at pille netstikket ud, så skulle det være til at teste

Well, det ser ud til at den drømmer nu, når jeg har hevet netstikket
ud, hmm.... Så må jeg tjekke BIOSen som det næste.

Ideer til at finde den process, der evt. måtte vække systemet igen
(måske ved at lave en netværksforespørgsel) er forsat velkomne.

Kim Emax