Rivejern til ost
Fra : Rivejern

Dato : 14-12-09 19:29

Jeg gå og overvejer et microplane rivejern til at rive bløde oste.
Er der nogen som har erfaring med disse meget skarpe jern.

Jeg overvejer et jern fra www.microplane.com
f.eks
http://store.microplaneintl.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=35MRE
el
http://store.microplaneintl.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=45000

Mvh Peter

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-12-09 20:14

Rivejern wrote:
> Jeg gå og overvejer et microplane rivejern til at rive bløde oste.
> Er der nogen som har erfaring med disse meget skarpe jern.

> [...]

Nu har jeg ikke prøvet de modeller du linker til. Jeg har istedet 3 fra
deres professional serie:

http://store.microplaneintl.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=38004E
Er godt til hårde oste som f.eks. parmesan, til hvidløg, muskatnød og
andet der skal rives fint.

http://store.microplaneintl.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=38008E
Er godt til bla. bløde oste som f.eks. cheddar og til agurk (til
tzatziki) og andet der skal rives groft.

http://store.microplaneintl.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=38002E
Kan bruges både til hårde og bløde oste til f.eks. som pynt. Det laver
noget der mest af alt minder om høvlspåner. Desuden til andet der skal
snittes fint uden at blive til mos.

Jeg er rigtig glad for alle tre. Er nemme at bruge og at gøre rene igen.

Jeg har også
http://store.microplaneintl.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=38057
Men jeg bruger den næsten aldrig. Der hvor den kunne være aktuel at
bruge til f.eks. muskatnødden når der ikke er så meget tilbage, der
smutter nødden ud under slæden. Afstanden mellem slæde og rivejern er
simpelthen for stor - desværre. Kan jeg ikke holde det med fingrene, kan
slæden heller ikke.

- Lars

Fra : Emil

Dato : 14-12-09 23:08

"Rivejern" <alt.binaries.e-book.technical@danmark.dk> wrote:

>Jeg gå og overvejer et microplane rivejern til at rive bløde oste.
>Er der nogen som har erfaring med disse meget skarpe jern.

Mircroplane Gavesæt 2 rivejern og slæde
http://www.vinimportoren.dk/product.asp?product=225
Er nogle gange på tilbud til kr. 249,-

Jeg er meget glad for sættet, som bruges flere gange om ugen.

Øvrige microplane:
http://www.vinimportoren.dk/group.asp?group=90

m.v.h. Emil

Fra : Rivejern

Dato : 21-12-09 22:20

"Rivejern" <alt.binaries.e-book.technical@danmark.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg gå og overvejer et microplane rivejern til at rive bløde oste.
> Er der nogen som har erfaring med disse meget skarpe jern.

> [...]
Jeg fik tre stk a 142,50kr hos www.hwl.dk de var løbet tør for plast skaft
så jeg fik pro 38008, 38002 og 38000. så må man da være dæket ind.

Mvh Peter