MS Windows
briani 27239
Hvordan undgås IE8 når man henter windowsu~
Fra : Paul-J, Kbh

Dato : 14-12-09 18:26

Jeg bruger flere internetsteder, som fraråder IE8 (f.eks. dba.dk).

Det gør at jeg ikke tør bruge windows update.
I den liste over opdateringer jeg får er der ved hver linie et lille plus som man kan
ændre til minus, herunder ved IE8linien. Men IE8 bliver hentet alligevel.
Hvad kan man gøre ?. Er IE7 bortdømt ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-12-09 19:23

Det ser da ikke ud til, at dba.dk fraråder brug af IE8:
http://www.dba.dk/asp/redaktionelt/NyttigInformation/detail.asp?DetailSkabelonId=9

Fra : Ole C

Dato : 14-12-09 19:28

Paul-J, Kbh skrev blandt andet:

> [...]
> I den liste over opdateringer jeg får er der ved hver linie et lille
> plus som man kan ændre til minus, herunder ved IE8linien. Men IE8

Der må være noget du gør forkert. Så vidt jeg husker skal du fjerne en
markering/et flueben, for at blive fri for IE8

> Hvad kan man gøre ?. Er IE7 bortdømt ?

Der kommer da stadig opdateringer til IE7...

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 14-12-09 21:37

Paul-J, Kbh brought next idea :
> [...]
> man kan ændre til minus, herunder ved IE8linien. Men IE8 bliver hentet

Plus og minus er vist bare til at åbne/lukke de forskellige sektioner.

En anden måde er at lægge en lille kode ind i registreringsdatabasen.
Gem teksten mellem de stiplede linier nedenfor i en fil med navnet
BlockIE8.reg og dobbeltklik så på den så den indlæses.

-----------BlockIE8.reg----------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Setup\8.0]
"DoNotAllowIE80"=dword:00000001

/klaus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-12-09 22:35

"Paul-J, Kbh" skrev i en meddelelse
> Jeg bruger flere internetsteder, som fraråder IE8 (f.eks. dba.dk).

Det er fordi deres server ikke er opdateret, så den ikke genkender IE8
og tror det er noget andet - IE8 burde kunne det samme som IE7 plus lidt
ekstra.

> Det gør at jeg ikke tør bruge windows update.
> Hvad kan man gøre ?. Er IE7 bortdømt ?

I stedet for at bare lade Windows Update installere alt automatisk, så
skal du lade den vise opdateringerne først - og vælge avanceret - så kan
du fjerne markeringen ved IE8 og du kan derefter vælge, at den ikke skal
spørge igen.

Så bliver du ved med at køre IE7 - og den kommer der stadig løbende
opdateringer til, når IE8 er fravalgt.

Hvis du allerede HAR fået IE8 ind - så bare slet den i tilføj/fjern
programmer - så går den automatisk tilbage til IE7.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-12-09 00:11

Paul-J, Kbh skrev:

> Det gør at jeg ikke tør bruge windows update.

Kylling

> Men IE8 bliver hentet alligevel.

Godt - IE8 er meget bedre end IE 6 og 7.

> Hvad kan man gøre? Er IE7 bortdømt?

Ja, her fik de vist lavet et meget uheldigt stykke
software - og den var knap nok nået ud på markedet
før IE8 kom på banen

Det er ikke dit problem at en hjemmeside bliver vist
dårligt i IE6 og 7 - det er webdesignerens opgave at
lave valid kode, så det passer til de standarder der
bliver brugt i dag.

http://dba.dk/ fungerer udmærket i IE8, selv om den
indeholder 74 Errors, 16 warning(s) på forsiden - de
samme fejl bliver måske blive vist anderledes i andre
browsere.

Værre er de hjemmesider, der med et script udelukker
nyere browsere, fordi designeren kun er i stand til at
lave gammeldags kode

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Paul-J, Kbh

Dato : 15-12-09 00:39

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> browsere.
>
> Værre er de hjemmesider, der med et script udelukker
> nyere browsere, fordi designeren kun er i stand til at

Jeg har brugt IE8 i flere måneder. Et problem er når man vi svare via email på en
annonce. Det virker altid med IE7. Kun en sjælden gang med IE8.
Jeg har udvekslet emails om det med dba-support. De sagde at det var fordi deres system
endnu ikke er helt klar til IE8

Nu var jeg hos min søn igår. Han har undgået windowsupdate for at være sikker på at få
lov til at bevare gode gamle IE7....

Tak til alle for de gode forslag.
Nu er IE8 ikke mere en undskyldning for ikke at opdatere.

Fra : Paul-J

Dato : 21-12-09 23:55

"Paul-J, Kbh" <dion1@forum.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak til alle for de gode forslag.
> Nu er IE8 ikke mere en undskyldning for ikke at opdatere.
Nu, 8 dage senere ser det ud til at DBA.dk har oppet sig . Send mail knappen virker
meget bedre.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-09 00:28

Paul-J skrev:

> Nu, 8 dage senere ser det ud til at DBA.dk har
> oppet sig. Send mail knappen virker meget
> bedre.

Jeg kan se at de har lavet ændringer, men de
har fortsat mange fejl i koden - til stor gene for
deres brugere

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fdba.dk%2F