MS Windows
briani 27239
hjemmenetværk i vista home premium
Fra : Klaus H

Dato : 13-12-09 21:45

Kan det ikke lade sig gøre?

Klaus H

Fra : Niels Larsen

Dato : 13-12-09 23:57

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i meddelelsen
news:4b255250$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> Kan det ikke lade sig gøre?
>
> Klaus H
Spørger du om man kan lave websites, som kan tilgås af andre
i ens eget netværk?
Så er mit svar at
Mig bekendt har home premium ingen IIS, men det kan du
da vist selv checke. Uden en IIS kan man nok ikke umiddelbart
lave websites, som kan tilgås af andre, hverken inden for netværket
eller udefra.

--
Hilsen Niels L

Fra : J

Dato : 14-12-09 00:02

"Niels Larsen" <niels.larsen@????hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> da vist selv checke. Uden en IIS kan man nok ikke umiddelbart
> lave websites, som kan tilgås af andre, hverken inden for netværket

Hvis du ikke kan svare, så lad være.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-09 01:11

Niels Larsen skrev:

> Spørger du om man kan lave websites, som
> kan tilgås af andre i ens eget netværk?

ISS og hjemmenetværk har ikke noget med
hinanden at gøre.

Det drejer sig kun om deling af mapper eller drev,
så har man et hjemmenetværk.

Det eneste der kan drille er netværksnavnet - det
skal være ensartet på alle maskiner. Jeg havde en
Windows 2000 der hed Arbejdsgruppe og en XP
der hed Workgroup - nu hedder de alle Workgroup,
og det funegerer perfekt.

Noget andet er læse/skrive-rettigheder - det lærer
du når du sætter det op.

> Uden en IIS kan man nok ikke umiddelbart lave
> websites, som kan tilgås af andre, hverken inden
> for netværket eller udefra.

Jeg har IIS installeret fordi jeg udvikler asp-sider,
men kan sagtens have et hjemmenetværk uden.

Resten af familjen har ikke IIS installeret, men bruger
vores hjemmenetværk til backup[1], tilgang til andre
maskiner, udskrivning på printeren og andre ting.

[1] Netværksharddisk på 2x1TB.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-12-09 06:11

Niels Larsen skrev:

> Mig bekendt har home premium ingen IIS,

Det har den. Det er kun Home Basic, der ikke har.

Men det har så intet med hjemmenetværk at gøre.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk