mystiske SMS fra 1231?
Fra : N Dude

Dato : 11-12-09 12:10

Hej

Hvorfor modtager jeg mon mystiske sms fra 1231 med nogle koder til Ewire?
Jeg har intet med hverken ewire eller 1231 at gøre, og har aldrig nogen
sinde brugt nogen smstjenester eller anden af den slags. Telefonen bruges
egentlig kun som en nødtelefon.
Nogen ideer?

Fra : jk

Dato : 11-12-09 13:41

On Fri, 11 Dec 2009 12:10:07 +0100, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>Jeg har intet med hverken ewire eller 1231 at gøre, og har aldrig nogen
>sinde brugt nogen smstjenester eller anden af den slags. Telefonen bruges

Man sms 'hjertestart' til 1231:
http://www.youtube.com/watch?v=BIYpA3zkZwk

eller en julesalme som ringetone:
http://www.julifolkekirken.dk/Julesalmer%20som%20ringetone.aspx

der foregår meget med 1231. Jeg opfatter det som en tjeneste.

Men jeg brugte bare google. Kender intet til det heller.

mvh

John

Fra : N Dude

Dato : 11-12-09 14:08

jk wrote.:

> [...]
> http://www.julifolkekirken.dk/Julesalmer%20som%20ringetone.aspx
> der foregår meget med 1231. Jeg opfatter det som en tjeneste.

Det er det sikkert også, men det er ikke noget jeg bruger. Det er kommet af
sig selv. Jeg har aldrig sendt en sms fra telefonen, fordi jeg bruger aldrig
sms, og jeg har haft den i mindst tre år...
Jeg har heller ikke ringet til nogle ukendte numre.

Så det er da underligt at de sender mig noget, med mindre det er spam....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-09 14:58

N Dude skrev:

> Så det er da underligt at de sender mig noget, med mindre det er spam....

Måske er der en der har tilmeldt dig en tjeneste som ikke har et
seriøst tjek ved tilmelding? Måske koster sms'erne endda penge?

--
Bertel

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-12-09 21:29

N Dude wrote:
> [...]
> Jeg har intet med hverken ewire eller 1231 at gøre, og har aldrig nogen
> sinde brugt nogen smstjenester eller anden af den slags. Telefonen bruges

Ring til +45 70 27 65 27 mellem 10 og 16 eller send en mail til
kundeservice@unwire.dk

Unwire er ejer af 1231.

Mikael

Fra : N Dude

Dato : 11-12-09 22:52

Mikael Schøler wrote.:

> Ring til +45 70 27 65 27 mellem 10 og 16 eller send en mail til
> kundeservice@unwire.dk

Tak for det. Jeg fik den ide at ringe til min udbyder, og han gav mig samme
nummer som du. Jeg har mailet til dem. Der er ikke trukket noget på min
regning, og der kan heller ikke trækkes indholdsbaseret overtaksering et
eller andet, det er slået fra nu.

Nu må vi se, hvad de siger.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-12-09 22:29

N Dude tastede følgende:
> [...]
> brugt nogen smstjenester eller anden af den slags. Telefonen bruges egentlig

Sidst jeg fik en sms fra 1231 kostede det mig 50 kr.

Jeg havde 14 dage til at "fortryde" i:

http://kortlink.dk/78vu

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-12-09 01:10

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> writes:

> [...]
> aldrig nogen sinde brugt nogen smstjenester eller anden af den
> slags. Telefonen bruges egentlig kun som en nødtelefon. Nogen

En eller anden der har indtastet sit telefonnummer forkert?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : N Dude

Dato : 12-12-09 01:51

Anders Wegge Keller wrote.:

> En eller anden der har indtastet sit telefonnummer forkert?

Tjaa, måske er det det. Jeg vidste ikke, at det kunne lade sig gøre. Jeg
troede faktisk, at 1231 og alle andre sms-tjenester var en service man selv
skal sms'e noget til, og så får man en sms retur som svar.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-12-09 07:07

N Dude wrote:

> Tjaa, måske er det det. Jeg vidste ikke, at det kunne lade sig gøre. Jeg
> troede faktisk, at 1231 og alle andre sms-tjenester var en service man selv
> skal sms'e noget til, og så får man en sms retur som svar.

Det er det som regel også. Men der findes immervæk rigtig mange
tjenester på 1231 og visse kan man tilmelde sig via hjemmesider eller
som andre siger, nogle har skrevet forkert nummer.

Mikael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-09 12:05

Mikael Schøler skrev:

> Det er det som regel også. Men der findes immervæk rigtig mange
> tjenester på 1231 og visse kan man tilmelde sig via hjemmesider eller
> som andre siger, nogle har skrevet forkert nummer.

Det er bare nolle at der ikke er kontrol på - altså at
tilmeldingen ikke først aktiveres når der kommer et svar tilbage
fra det opgivne nummer.

På den dårlige måde kan firmaet heller ikke bevise hvem der har
tilmeldt nummeret.

--
Bertel

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-12-09 14:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er bare nolle at der ikke er kontrol på - altså at
> tilmeldingen ikke først aktiveres når der kommer et svar tilbage
> fra det opgivne nummer.

jeg er enig. Det er bare ikke Unwire's ansvar men udbyderen af tjenesten
på 1231.

> På den dårlige måde kan firmaet heller ikke bevise hvem der har
> tilmeldt nummeret.

Nej, specielt ikke hvis det er sket via en hjemmeside.

Mikael

Fra : N Dude

Dato : 14-12-09 13:22

N Dude wrote.:

> Hvorfor modtager jeg mon mystiske sms fra 1231 med nogle koder til
> Ewire? Jeg har intet med hverken ewire eller 1231 at gøre, og har

Nu fik jeg et svar fra Unwire, og de siger de har søgt på mit nummer og
hverken fundet ind- eller udgående sms fra deres system.
Er det muligt at forfalske afsenderadressen i en sms?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 14-12-09 13:39

N Dude wrote:

> Nu fik jeg et svar fra Unwire, og de siger de har søgt på mit nummer og
> hverken fundet ind- eller udgående sms fra deres system.
> Er det muligt at forfalske afsenderadressen i en sms?

Ja. der kan sendes fra f.eks 1230 med afsendernavn 1231. Det ses oftere
og oftere.

Tag fat på Ericsson Internet:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=11091&dogtag=f5_e_mob_mb_sms

Mikael