træt af bøder
Fra : reno

Dato : 11-12-09 10:10

det burde være forbud med at telefonere mens man køre bil, hvad gjorde
man før i tiden hvor man ikke havde mobiltelefon, overlevede man ikke,
uden mobilen, man kan vel nok vente til at ringe når man var færdig med
at køre, eller i det mindste holde ind til siden.
men mobilen er desværre for nogle blevet en livsnødvendighed, at de
ikke kan bevæge sig 5 meter uden at skulle have telefonen, ved øret.
mvh. reno

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 11-12-09 11:25

"reno" <leomastek1@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
man kan vel nok vente til at ringe når man var færdig med
> at køre,

Så vidt mulig ja.

eller i det mindste holde ind til siden.

Nej: Har tit oplevet (især kvinder) der holder i vejkanten for at tale i
mobil. Det skaber tit farlige situationer.

Det rigtige er at slukke for mobilen, og så ind imellem at holde ind på
rasteplads eller lignende og så ringe ubesvarede opkald op.

Jeg har selv Bluetooth headset, men føler at selv der bliver man temmelig
distraheret ved samtaler.

Derfor har jeg for det meste mobilen i lommen med lydløs vibrator. Så kan
jeg lige mærke at der kommer et opkald og så vente til der kommer en
rasteplads for at ringe op.

Også for at undgå bøder.

PH

PH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-09 14:57

reno skrev:

> det burde være forbud med at telefonere mens man køre bil, hvad gjorde
> man før i tiden hvor man ikke havde mobiltelefon

Hvad gjorde man før bilen blev opfundet, før hestevognen blev
opfundet, før hjulet blev opfundet, før krudtet blev opfundet,
før den dybe tallerken blev opfundet ...

Nye tekniske opfindelser ændrer vores dagligdag. Det kan man
fryde sig over eller begræde, men man kan ikke undgå det.

> man kan vel nok vente til at ringe når man var færdig med
> at køre, eller i det mindste holde ind til siden.

Man kan overleve helt uden telefon. Så må man gå i stedet for.
Desværre vil man opdage at man er hægtet af stort set ethvert
socialt fællesskab.

> men mobilen er desværre for nogle blevet en livsnødvendighed

Okay, du begræder det. Hvad regner du med at få ud af det?

Jeg glæder mig over de helt nye muligheder der er med mobiler.
Der er nogle vaner jeg har lagt om på grund af den, og den giver
mig nogle kontaktmuligheder som en fast telefon ikke gør - og på
en øde landevej klokken lort om natten sætter den mig i stand til
at få hjælp - selv om jeg godt nok ikke har været ude for det
endnu.

Og jeg bruger endda ikke min mobil ret meget.

--
Bertel

Fra : Per

Dato : 11-12-09 15:52

reno wrote:
> det burde være forbud med at telefonere mens man køre bil, hvad gjorde
> man før i tiden hvor man ikke havde mobiltelefon

Det skal jeg fortælle dig.

Der havde man installeret mobilradio (walkie-talkier) i sin bil. Iøvrigt
noget polakkerne stadigvæk bruger rigtig meget - I Polen er det et
statussymbol med walkie-talkie antenne på biltaget.

De er således også uafhængige af samfundet og kan tale under aller
omstændgheder - ikke noget med at være afhængig af sendemaster osv.

Det med radio i biler er noget der er på vej tilbage, mange er irriterede
over at være afhængige af sendemaster og strømudfald - og så er det lovligt
at tale i radio, når man kører til for mobiltelefoni.

Walkie er kommet for at blive pga. sikkerhed og uafhængihed af samfundet.

Og så det allervigtigste - det er 100% gratis at tale i walkie.

mvh. PEr

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-09 16:41

Per skrev:

> Walkie er kommet for at blive pga. sikkerhed og uafhængihed af samfundet.

Måske, men man kan ikke snakke med en der er 100 km væk. Og hvis
man står midt i en flok på 1000 der alle taler i walkie, så giver
det vel også problemer?

> Og så det allervigtigste - det er 100% gratis at tale i walkie.

Bortset fra den mikroskopiske udgift til batterier eller strøm.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-09 16:53

reno wrote:
> [...]
> men mobilen er desværre for nogle blevet en livsnødvendighed, at de
> ikke kan bevæge sig 5 meter uden at skulle have telefonen, ved øret.

Enig. Og jeg må med lidt skam i stemmen tilstå, at hvis nogen påkører min
bil i forbindelse med at de taler i håndholdt telefon, så får de
efterfølgende en knytnæve i ansigtet. Uanset om det er Gerda på 85 år eller
rocker-Brian. Så må jeg tage de efterfølgende konsekvenser. Jeg har set mig
så sur på de tosser der kører som vinden blæser pga. omtalte telefoni. Mest
af alt fordi det er tankeløst, det de gør. Så vil jeg også have lov til at
gøre noget tankeløst imod dem

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 12-12-09 09:57

"reno" <leomastek1@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men mobilen er desværre for nogle blevet en livsnødvendighed, at de ikke
> kan bevæge sig 5 meter uden at skulle have telefonen, ved øret.

Jeg har enda et par gange, set nogen som både samkkede i håndholdt mobil, og
ryger, alt sammen med at de køre bil.

JJ

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-09 18:06

Johannes Jørgensen wrote:
> Jeg har enda et par gange, set nogen som både samkkede i håndholdt
> mobil, og ryger, alt sammen med at de køre bil.

Fører de så en tovejs kommunikation med cigaretten?