MS Windows
briani 27239
Remote Desktop Connection XP
Fra : Mac_11

Dato : 11-12-09 09:41

Hej

Er der der nogen der ved hvordan man sætter sin Remote Desktop
Connection til at gemme password og domain i Win XP SP3

Under Win 2000 kan man skrive ovennævne og gemme det - kan ikke finde
denne funktion i XP.

Søren

Fra : N_B_DK

Dato : 11-12-09 10:25

"Mac_11" <srl_fjern_dette@get2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der der nogen der ved hvordan man sætter sin Remote Desktop
> Connection til at gemme password og domain i Win XP SP3

Brugernavn angiver du som"domain\username" og password så virker det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Mac_11

Dato : 11-12-09 10:46

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> "Mac_11" <srl_fjern_dette@get2net.dk> wrote in message

> Brugernavn angiver du som"domain\username" og password så virker det.

Men jeg kan da ikke save password. Jeg får ikke mulighed for at skrive
password før der logges på og her kan det ikke gemmes.

Søren

Fra : J

Dato : 11-12-09 12:10

"Mac_11" <srl_fjern_dette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg kan da ikke save password. Jeg får ikke mulighed for at skrive
> password før der logges på og her kan det ikke gemmes.
>
> Søren

"save password". Er du snedker?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-09 12:29

Mac_11:

> [...]
> Connection til at gemme password og domain i Win XP SP3
>
> Under Win 2000 kan man skrive ovennævne og gemme det - kan ikke finde

Klik på knappen Indstillinger. Sæt hak i boksen "Lad mig gemme
Legitimationsoplysninger". Så er de der til næste gang. Vil ha' det fjernet
igen; Indstillinger -> hak i "Spørg altid om Ligitimationsindstillinger".

--
Oops!... I did it again

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-09 12:39

Axel Hammerschmidt:

> [...]
> Legitimationsoplysninger". Så er de der til næste gang. Vil ha' det
> fjernet igen; Indstillinger -> hak i "Spørg altid om

Og så skete der noget sjovt her. Da jeg lukkede fjerncomputeren med Ctrl-
Alt-Del -> Luk Computer, så lukkede min bærbar (den jeg bruger RDC på)
osse ned.

Så man skal nok passe lidt på når den indstilling er aktiv.

--
Oops!... I did it again

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-09 13:07

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> [...]
> osse ned.
>
> Så man skal nok passe lidt på når den indstilling er aktiv.

Ja, eller osse skal man se or'nlig efter hvad man trykker på - og skriver.
Det var selvfølgelig Ctrl-Alt-End jeg skulle trykke.

Og så lukker fjerncomputeren ned, som den skulle

--
Oops!... I did it again

Fra : Søren

Dato : 12-12-09 07:29

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var selvfølgelig Ctrl-Alt-End jeg skulle trykke.
>
> Og så lukker fjerncomputeren ned, som den skulle

Mange tak. Problemet er løst.

Søren