MS Windows
briani 27239
Adm-mappe tom m.m.
Fra : Jgood

Dato : 10-12-09 11:49

Min administrationsmappe under Kontrolpanelet er tom - men kan godt
finde nogle af funktionerne via Start - Programmer - Tilbebør

Min defrag siger at det ikke er nødvendigt at defragmentere selv om det
er måneder siden...

Lydstyring på proceslinjen vil heller ikke komme frem, selv om den er
markeret med flueben under lydstyring i kontrolpanel

Kort sagt, der er et eller andet galt med nogle af mine
Windowsfunktioner - XP fuldt opdateret.

Har prøvet at køre chkdsk /F uden at det afhjælper problemerne...

- jg

Fra : Ole C

Dato : 10-12-09 11:59

Jgood skrev blandt andet:

> [...]
> Windowsfunktioner - XP fuldt opdateret.
>
> Har prøvet at køre chkdsk /F uden at det afhjælper problemerne...

Så mangler du "sfc /scannow" under Start>Kør - uden anførselstegnene og med
den anførte afstand efter "sfc" og "/scannow"
Du får muligvis undervejs at vide, at du skal sætte Windows-skiven i drevet.
Og hjælper det ikke, må du i gang med en "reparations-installation" - og
nej, du mister ikke data og programmer, men skal en tur på Windows Update
umiddelbart efter.
Begge metoder forudsætter, at du har en "rigtig" installations-skive med
Windows med samme SP som på maskinen.
Held og lykke!

--
vh
Ole C

Fra : Jgood

Dato : 10-12-09 13:21

Tak for forslag - første løsning virker ikke - så det er nok en
reparation der kræves...nogen der har opskriften?

Når jeg starter sfc /scannow bliver jeg bedt om at sætte min
windows-disc i, og herefter kommer der melding om at windows
kontrollerer at alle win-filer er intakte og i oprindelige versioner -
herefter sker der ikke mere - heller ikke når jeg genstarter...

Jeg kører Win XP Pro - med SP3 og alle opdateringer. Min Win XP-disc er
af ældre dato - formodentlig med SP1.

- jg

Fra : Jgood

Dato : 10-12-09 13:22

Fra : Ole C

Dato : 10-12-09 14:33

Jgood skrev blandt andet:

> [...]
> kontrollerer at alle win-filer er intakte og i oprindelige versioner -
> herefter sker der ikke mere - heller ikke når jeg genstarter...

Og du er sikker på at du lod scanningen blive helt færdig?

> Jeg kører Win XP Pro - med SP3 og alle opdateringer. Min Win XP-disc
> er af ældre dato - formodentlig med SP1.

Så vidt jeg husker burdeWindows så gøre opmærksom på det - men den funktion
er måske også i udu....

Men her: http://www.helgec.dk/xp-repair.html er der en grundig opskrift på
en reparation af systemet.
Computeren bliver bragt tilbage til CD'ens "årgang", så efter reparationen
bør du omgående hente alle opdateringer på Windows Update.
Det ville nok være en fordel, at "slipstreame" en CD med SP3 på. Brug for
eksempel AutoStreamer:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml
eller nLite: http://www.nliteos.com/index.html

--