POP3 mail-client
Fra : Martin [6000]

Dato : 10-12-09 18:11

Hej gruppe,

Jeg søger en simpel, let og funktionel mail-client til OS X. Jeg er vant
til Sylpheed Claws på Mandriva og tænkte der måske var noget lign. native
til Mac?

Opensource/freeware er et krav og Mail.app er uinteressant af flere
forskellige årsager.

Jeg har set der er en Darwin port af Sylpheed, men den er lidt for
omstændig at installere umiddelbart.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-12-09 18:24

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> til Sylpheed Claws på Mandriva og tænkte der måske var noget lign. native

hvorfor ?

> og Mail.app er uinteressant af flere
> forskellige årsager.

why ?

> Jeg har set der er en Darwin port af Sylpheed, men den er lidt for
> omstændig at installere umiddelbart.

Thunderbird ?

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-12-09 18:47

> hvorfor ?

Fordi jeg ikke vil betale. Kald det jydsk nærighed ;)

> why ?

Jeg bryder mig bare ikke om den. Ligesom jeg heller ikke bryder mig om
min ene nabo uden rigtig at kunne pege på hvorfor

Men tildels også pga. den virker ret bøvlet at lave backup af.

> Thunderbird ?

Den er ikke helt i Sylpheeds klasse.

Har du prøvet Sylpheed? Thunderbird er i sammenligning en
sværvægtsballerina

Men helt udelukket er den ikke - det kommer an på om alternativet findes
og er brugbart.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-12-09 19:03

> Fordi jeg ikke vil betale. Kald det jydsk nærighed ;)

Hvis du skulle finde på at ville betale, så kig på Postbox ..

<http://www.postbox-inc.com/>

> Jeg bryder mig bare ikke om den. Ligesom jeg heller ikke bryder mig om
> min ene nabo uden rigtig at kunne pege på hvorfor
>
> Men tildels også pga. den virker ret bøvlet at lave backup af.

eh .. slet ikke .. alt ligger i plaintxt filer

> Den er ikke helt i Sylpheeds klasse.
>
> Har du prøvet Sylpheed? Thunderbird er i sammenligning en
> sværvægtsballerina

nix, jeg er svært tilfreds med Mail.app...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-12-09 19:09

> Hvis du skulle finde på at ville betale, så kig på Postbox ..
>
> <http://www.postbox-inc.com/>

Det ser superflot ud - jeg har gemt linket ihvertfald!

> eh .. slet ikke .. alt ligger i plaintxt filer

Hmm.. hvad med indstillinger mv?

> nix, jeg er svært tilfreds med Mail.app...

OK.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-12-09 20:02

> Det ser superflot ud - jeg har gemt linket ihvertfald!

> Hmm.. hvad med indstillinger mv?

ligger under ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
+ et par filer under ~/LIbrary/Mail/

/thomas

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 10-12-09 19:41

Martin [6000] wrote:
> [...]
> forskellige årsager.
>
> Jeg har set der er en Darwin port af Sylpheed, men den er lidt for

Hvis ikke, du vil bruge den indbyggede, så er der kun Thunderbird, der
er værd at kigge på.

Alternativt kunne du jo hente og installere VirtualBox + din Mandriva,
køre den virtuelt og fortsætte med Sylpheed Claws.

VirtualBox 3.1
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/32363

mvh. Erik Richard

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-12-09 19:43

> Hvis ikke, du vil bruge den indbyggede, så er der kun Thunderbird, der
> er værd at kigge på.

OK.

Den er også lige kommet i en ny version, så det kan være jeg synes den
virker mindre gumpetung end den gamle.

> Alternativt kunne du jo hente og installere VirtualBox + din Mandriva,
> køre den virtuelt og fortsætte med Sylpheed Claws.

Nah - jeg har rigeligt i VB når jeg en sjælden gang skal have gang i min
gamle XP.

Native er vejen frem.

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-12-09 20:07

> ligger under ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist + et par filer
> under ~/LIbrary/Mail/

Ok tak.