IE8 og tegnsæt
Fra : Rado

Dato : 11-12-09 09:05

Jeg synes IE8 har svært ved at finde ud af at vælge det korrekte
tegnsæt når den er sat til "auto-select". Tag f.ex. Logitechs side
her, den har meta tag der siger UTF-8, alligevel vælger IE8 Western
European med forkerte tegn nogle steder til følge:

http://tinyurl.com/yasgesy

Er der andre der oplever det samme?

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Rado

Dato : 11-12-09 09:14

On Fri, 11 Dec 2009 09:05:13 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>her, den har meta tag der siger UTF-8, alligevel vælger IE8 Western
>European med forkerte tegn nogle steder til følge:

Hm, nå fandt lige ud af at hvis man vælger Compatibility View så
skifter den som den skal. Så det er åbenbart Logitechs side der er
fejlbehæftet, eller hvad?

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-12-09 17:37

Rado wrote:
> [...]
> her, den har meta tag der siger UTF-8, alligevel vælger IE8 Western
> European med forkerte tegn nogle steder til følge:

Jeg kan ikke se nogen underlige tegn med IE8.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Rado

Dato : 12-12-09 10:43

On Fri, 11 Dec 2009 17:37:23 +0100, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Jeg kan ikke se nogen underlige tegn med IE8.

Her er screenshots fra min, øverst default visning, nederst når jeg
vælger Compatibility Mode.

http://miscfiles.net/temp/0001/ie8utf-8/index.html

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-12-09 12:48

Rado wrote:

> Her er screenshots fra min, øverst default visning, nederst når jeg
> vælger Compatibility Mode.
>
> http://miscfiles.net/temp/0001/ie8utf-8/index.html

Som jeg skrev vises siden hos mig korrekt i IE8 uden fiksfakserier som
det der compatibilty mode. Siden validerer dog langt fra, den burde
faktisk i skammekrogen.

Fra : Rado

Dato : 13-12-09 09:53

On Sat, 12 Dec 2009 12:48:19 +0100, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Som jeg skrev vises siden hos mig korrekt i IE8 uden fiksfakserier som
>det der compatibilty mode. Siden validerer dog langt fra, den burde
>faktisk i skammekrogen.

OK, det er så mærkeligt at vores browsere opfører sig forskelligt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-12-09 10:10

Rado wrote:

> OK, det er så mærkeligt at vores browsere opfører sig forskelligt.

Det kommer vel an på dine indstillinger.

Fra : Rado

Dato : 13-12-09 13:16

On Sun, 13 Dec 2009 10:09:47 +0100, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Det kommer vel an på dine indstillinger.

Den står på Auto-Select under Encoding, dermed skulle den selv skifte
til det rigtige tegnsæt, formoder jeg. Det gør den bare ikke, undtagen
i Compatibility Mode. Det jeg egentlig bare vil vide er om det er
normalt (eller en generel bug i IE8), eller om der er noget galt her
lokalt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-12-09 13:24

Rado wrote:

> [...]
> i Compatibility Mode. Det jeg egentlig bare vil vide er om det er
> normalt (eller en generel bug i IE8), eller om der er noget galt her

Hvor finder du den indstilling? Jeg har en dansk udgave.

Fra : Rado

Dato : 14-12-09 02:41

On Sun, 13 Dec 2009 13:23:30 +0100, "Erik Olsen"

http://miscfiles.net/temp/0001/ie8utf-8/ie8autoselect.gif

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-12-09 08:25

Rado wrote:

> http://miscfiles.net/temp/0001/ie8utf-8/ie8autoselect.gif

Jeg har ikke valgt automatisk valg af tegnsæt, men jeg kan se at
indstillingen ændrer sig afhængigt af hvilken webside jeg er inde på.
Prøv at fravælge automatisk valg.

Fra : Rado

Dato : 15-12-09 08:46

On Mon, 14 Dec 2009 08:25:00 +0100, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Jeg har ikke valgt automatisk valg af tegnsæt, men jeg kan se at
>indstillingen ændrer sig afhængigt af hvilken webside jeg er inde på.
>Prøv at fravælge automatisk valg.

Hm, ja så virker det faktisk. Der er vist en programmør der har lavet
en solid bummer her. Nå, men tak for hjælpen...