Nokia N82 kan pludselig ikke sende SMS (ef~
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-12-09 10:46

Det er nu anden gang at jeg oplever et mærkeligt fænomen med min N82.
Pludselig kan den ikke sende SMS. Den første gang var det medens jeg var i
Polen og for nylig var det medens jeg var i Indien. Begge gange havde jeg
først haft GPS'en slået til, så min teori er, at mobilens indbyggede GPS på
en eller anden måde går ind og ødelægger SMS-funktionen. Det er i hvert fald
den bedste forklaring jeg selv kan finde pa.

Den første gang afleverede jeg den til en forhandler (i Polen), som lavede
det på 5 minutter, men som ikke gad forklare mig hvad han havde gjort for at
løse problemet. Den anden gang - nu - virker mobilen stadig ikke, og jeg er
i tvivl om, hvorvidt jeg igen skal aflevere den til en forhandler, eller om
der er en eller anden fidus, som jeg selv skal lære, for at få den til at
fungere korrekt.

Råd søges...?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-12-09 11:38

Løsningen er fundet. Det handler om at have det rigtige nummer på udbyderens
Beskedcentral, og på min N82 er der åbenbart en fejl/svaghed, som gør at man
kan komme til at slette dette nummer i mobilen, når GPS'en anvendes.
Løsningen er at indskrive nummeret igen og indsætte det i SMS-opsætningen.
Så virker det.

Men jeg vil stadig mene, at det er en fejl ved N82, at et sådan nummer
pludselig kan forsvinde, bare fordi man bruger GPS'en.

v.h.
Jakob