Vinterbehandling
Fra : Thorbjørn

Dato : 09-12-09 16:52

Hej. Jeg kører mit første år som vinter mc'ist, og har i den sammenhæng købt
noget dinitrol som anbefalt andre steder i dette forum.

Jeg har købt en til hulrum og en til alle metal overflader. Men nu står der
på dem at man ikke skal behandle motor og gear? Det er jo ment til biler,
men hvad vil i mene? Skal jeg spraye motoren også? Det er vel netop nogle af
de mest udsatte flader på en mc?

Thorbjørn

Fra : Søren Larsen

Dato : 09-12-09 21:53

Thorbjørn skrev:
> [...]
> men hvad vil i mene? Skal jeg spraye motoren også? Det er vel netop nogle af

Uden at vide det med sikkerhed vil jeg gætte på at advarslen skyldes at
det ikke bør bruges steder hvor der bliver varmt.
Nu skriver du jo ikke om det er vinterbhandling i forbindelse med
opstaldning eller vinterkørsel, men skal den bare i skuret vinteren
over, ville jeg ikke betænke mig ved at bruge det de nævnte steder.

/Søren

Fra : Thorbjørn

Dato : 09-12-09 22:15

"Søren Larsen" <no@no.noo> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstaldning eller vinterkørsel, men skal den bare i skuret vinteren over,
> ville jeg ikke betænke mig ved at bruge det de nævnte steder.

Det er til vinterkørsel.