MMS (og netadgang) til iPhone 3 GS med TDC~
Fra : Hans Hüttel

Dato : 09-12-09 19:08

Jeg har i denne uge fået en helt ny, ikke sim-låst iPhone 3 GS (vundet
af en medarbejder fra et teleselskab, der ikke er TDC, og derefter solgt
til mig, ifald nogen her skulle være nysgerrige).

I forvejen havde jeg et mobilabonnement ved TDC (hvor jeg havde en
gammeldags GSM-telefon) , så jeg satte mit SIM-kort i min nye iPhone.
Jeg kan både ringe og SMS'e - og på

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063

fandt jeg en vejledning om hvordan jeg sætter min iPhone op, så jeg
skulle kunne sende/modtage MMS og bruge internettet.

Denne vejledning har jeg fulgt til punkt og prikke og genstartet
telefonen (slukket og tændt igen). Nu kan jeg vedhæfte billeder til
beskeder.

Men jeg kan hverken sende MMS'er eller komme på nettet. Forsøg på at
sende billedbeskeder mislykkes.

Hjemme ved mig selv er alt vel mht. at komme på nettet, for der har jeg
en Airport. Men uden for trådløse nets rækkevide er der intet, der
virker.

Jeg har set mig lidt om på nettet, men jeg har ikke fundet et klart
svar. Det ser ikke ud som om jeg skal have et nyt SIM-kort, skal man tro
TDC.

Er der mon nogen af jer derude, der kan hjælpe?

Hans

--
Hans Hüttel - hanshuttel@mac.com

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-09 19:33

Hans Hüttel <hanshuttel@mac.com> wrote:

> [...]
> TDC.
>
> Er der mon nogen af jer derude, der kan hjælpe?

Det kunne være dit SIM-kort der er forældet. Det kunne også være det
abonnement der er knyttet til dit SIM-kort der ikke understøtter
faciliteterne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-09 19:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det kunne være dit SIM-kort der er forældet. Det kunne også være det
> abonnement der er knyttet til dit SIM-kort der ikke understøtter
> faciliteterne.

han skal også huske at få et "rigtigt" data abbonemtn koblet på hans
nummer så han ikke får et chock med den første regning ...

/thomas

Fra : Hans Hüttel

Dato : 09-12-09 20:09

In article <1jah2li.p9axrfyjru6eN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> han skal også huske at få et "rigtigt" data abbonemtn koblet på hans
> nummer så han ikke får et chock med den første regning ...

Ak ja, der er nogle fordele ved at data-delen ikke virker lige nu.

Hans