Det gør NAS
Fra : Steen

Dato : 09-12-09 17:01

Måske skulle man give sig selv en julegave, og kaste sig ud på det dybe
digitale vand.
http://gear.comon.dk/nyheder/Lille-alsidig-NAS-1.249100.html

Hvis det spiller sammen med både Mac og Windows, er det da en økonomisk
overkommelig begynderdims

Fra : René

Dato : 10-12-09 11:16

Hvad så med at købe en Popcornhour C-200 istedet, og smærk en 2 gb harddisk
i den, så har du et mediecenter for alle din computere, og en ualmindelig
fleksibel afspiller for din skærm, i god kvalitet.

der er både hotswapskuffe til 3,5" harddiske, samt mulighed for en
fastmonteret 2,5" harddisk, der kan du både smb/ftp til køre torrents og
iøvrigt også en fin mediaserver i et.

se iøvrigt specs her
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=12

Softwaren er vel hvad man stadig kan kalde i beta, og der er visse bugs, men
den er hastigt på rette vej, og jeg kører fint både dvd og blu ray fra den,
for slet ikke at snakke om optagelser fra både mit sony minidvd handycam
samt canon hf s11 full hd kamera... der skal ikke konverteres, blot lægge
dataen over så afspiller den ts folderen direkte.. eller iøvrigt et hav af
formater inklusiv iso/img filer direkte dvs de skal ikke udpakkes inden
afspilning.

ret neat... det skal dog siges jeg primært bruger min til video, min
receiver og ps3 står for hh. musik (receiveren .flac over netværk) og foto
(ps3 direkte fra 320gb harddisk.. omend den også fint kan tage dem via
netværk med god hastighed efter den har fået gigabit i røven i stuen

Min kones maccer (imac samt macbook) kører iøvrigt også fint i spænd med
hele netværkert som er samlet op imod en synology NAS ds409+ (som jeg havde
inden min popcorn c-200

--
René

Fra : René

Dato : 10-12-09 11:23

Jeg mener selvsagt ikke mediecenter, men medieserver om popcorn c-200 bare
lige for enhver tvivl..

Og korrekte termonologi er vel NMT http://www.networkedmediatank.com/

Hilsen
René